Armatura asekuruje się

ANP
05-05-2011, 00:00

Spółka poprawiła sprzedaż, ale może obniżyć dywidendę. Ma powód.

Spółka poprawiła sprzedaż, ale może obniżyć dywidendę. Ma powód.

Władze Armatury Kraków, producenta baterii sanitarnych, zaworów i grzejników, są zadowolone z wyników sprzedaży I kwartału.

— Pod względem przychodów ten okres okazał się lepszy, niż zakładaliśmy. W styczniu wprowadzaliśmy system informatyczny, a to zastopowało sprzedaż na trzy tygodnie. Jednak dobra koniunktura sprawiła, że przychody nam wzrosły wobec tego samego okresu w 2010 r. Wynik netto będzie jednak niższy — mówi Konrad Hernik, prezes Armatury.

W I kwartale 2010 r. grupa miała 56,09 mln zł przychodów i 2,03 mln zł zysku netto.

Dokładne dane Armatura poda 9 maja.

Dwa dni później na walnym akcjonariusze zdecydują o wypłacie dywidendy z zysku za 2010 r. Początkowo miała ona wynieść 16 mln zł, czyli 0,2 zł na akcję. Jednak kilka dni temu zarząd zmienił rekomendację ustalając przedział od 0,1 do 0,2 zł na akcję

— Z uwagi na możliwe do realizacji plany inwestycyjne zdecydowaliśmy się na podanie widełek. Przed walnym zarząd poda ostateczną rekomendację — zapewnia Konrad Hernik.

Nie ujawnia, o jakie inwestycje chodzi.

Grupa, która ubiegły rok zakończyła z ponad 284 mln zł przychodów (plus 26 proc. r/r), w tym roku nie powtórzy dwucyfrowej dynamiki sprzedaży.

— Zakładam, że dynamika będzie jednocyfrowa, bowiem będziemy ponosić koszty odpraw zwalnianych pracowników. Ma to związek z reorganizacją grupy i przeniesieniem produkcji z Krakowa do Niska — mówi prezes Armatury.

Od kwietnia spółka podniosła ceny produktów o około 10 proc. Podwyżki miały związek ze wzrostem cen surowców

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Armatura asekuruje się