ARP finansuje ekspansję

Wojciech Miedziński, , prezes ARP Leasing
opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Potencjał eksportowy polskich firm rośnie z roku na rok. Kluczowym pytaniem, jakie zadają sobie polscy przedsiębiorcy, nie jest już, czy eksportować, ale jak robić to skutecznie.

Najlepiej na rynkach zagranicznych radzą sobie duże firmy. Aż 66 proc. z nich prowadzi działalność eksportową. Małe i średnie przedsiębiorstwa są bardziej ostrożne. Swoje produkty na rynki zagraniczne sprzedaje 31,5 proc. firm zatrudniających do 49 pracowników i 3 proc. przedsiębiorstw zatrudniających do dziewięciu osób. To zrozumiałe. Ekspansja na rynek zagraniczny to trudne zadanie, wymagające dużych nakładów i orientacji w nowym środowisku biznesowym. Najłatwiej te bariery wejścia pokonać silnym podmiotom.

WOJCIECH MIEDZIŃSKI, prezes ARP Leasing
Zobacz więcej

WOJCIECH MIEDZIŃSKI, prezes ARP Leasing Fot. ARC

Jeszcze w 2017 roku aż 78 proc. eksporterów wskazało, że to ich własne działania są podstawą zagranicznego sukcesu. Znowu nie dziwi, że na rozszerzenie skali działalności poza granice kraju mogą pozwolić sobie najwięksi, opierający się na własnych zasobach. Tym bardziej potrzebujemy skutecznych narzędzi wsparcia, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które pozwolą na realizację potencjału eksportowego polskich firm. Agencja Rozwoju Przemysłu wspiera inicjatywy takie jak konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion.

To istotna promocja pionierów polskiego eksportu, którzy mogą stanowić wzorzec i inspirację dla kolejnych przedsiębiorców. W ARP stawiamy również na konkretne działania wspierające eksport. Dzięki international desk przedsiębiorcy mogą razem z zespołem ekspertów Pionu Rozwoju Biznesu ARP zbudować i wdrożyć indywidualne, dostosowane do ich potrzeb strategie rozwoju, wykorzystując przy tym proeksportowe kompetencje Grupy PFR.

Najważniejszym narzędziemwsparcia polskiego biznesu pozostaje jednak system pożyczek, które otwierają przedsiębiorcom drogę do ekspansji zarówno na rynku wewnętrznym,jak i rynkach zagranicznych. W ciągu ostatnich czterech lat przedsiębiorcy skorzystali z finansowania z ARP w wysokości ponad 1,8 mld złotych, a wśród beneficjentów pożyczek coraz więcej jest przedstawicieli sektora MŚP. Wierzymy, że ciągle rozwijana oferta ARP — wystarczy wspomnieć o włączeniu do niej usługi leasingowej i faktoringowej — jest dokładnie tym, czego potrzeba polskim przedsiębiorcom i polskiej gospodarce, by rosnąć w siłę i odważnie stawiać kroki na rynkach zagranicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Miedziński, , prezes ARP Leasing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu