ARP finansuje ekspansję

Wojciech Miedziński, , prezes ARP Leasing
opublikowano: 04-12-2019, 22:00

Potencjał eksportowy polskich firm rośnie z roku na rok. Kluczowym pytaniem, jakie zadają sobie polscy przedsiębiorcy, nie jest już, czy eksportować, ale jak robić to skutecznie.

Najlepiej na rynkach zagranicznych radzą sobie duże firmy. Aż 66 proc. z nich prowadzi działalność eksportową. Małe i średnie przedsiębiorstwa są bardziej ostrożne. Swoje produkty na rynki zagraniczne sprzedaje 31,5 proc. firm zatrudniających do 49 pracowników i 3 proc. przedsiębiorstw zatrudniających do dziewięciu osób. To zrozumiałe. Ekspansja na rynek zagraniczny to trudne zadanie, wymagające dużych nakładów i orientacji w nowym środowisku biznesowym. Najłatwiej te bariery wejścia pokonać silnym podmiotom.

WOJCIECH MIEDZIŃSKI, prezes ARP Leasing
Fot. ARC

Jeszcze w 2017 roku aż 78 proc. eksporterów wskazało, że to ich własne działania są podstawą zagranicznego sukcesu. Znowu nie dziwi, że na rozszerzenie skali działalności poza granice kraju mogą pozwolić sobie najwięksi, opierający się na własnych zasobach. Tym bardziej potrzebujemy skutecznych narzędzi wsparcia, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które pozwolą na realizację potencjału eksportowego polskich firm. Agencja Rozwoju Przemysłu wspiera inicjatywy takie jak konkurs Polska Firma — Międzynarodowy Czempion.

To istotna promocja pionierów polskiego eksportu, którzy mogą stanowić wzorzec i inspirację dla kolejnych przedsiębiorców. W ARP stawiamy również na konkretne działania wspierające eksport. Dzięki international desk przedsiębiorcy mogą razem z zespołem ekspertów Pionu Rozwoju Biznesu ARP zbudować i wdrożyć indywidualne, dostosowane do ich potrzeb strategie rozwoju, wykorzystując przy tym proeksportowe kompetencje Grupy PFR.

Najważniejszym narzędziemwsparcia polskiego biznesu pozostaje jednak system pożyczek, które otwierają przedsiębiorcom drogę do ekspansji zarówno na rynku wewnętrznym,jak i rynkach zagranicznych. W ciągu ostatnich czterech lat przedsiębiorcy skorzystali z finansowania z ARP w wysokości ponad 1,8 mld złotych, a wśród beneficjentów pożyczek coraz więcej jest przedstawicieli sektora MŚP. Wierzymy, że ciągle rozwijana oferta ARP — wystarczy wspomnieć o włączeniu do niej usługi leasingowej i faktoringowej — jest dokładnie tym, czego potrzeba polskim przedsiębiorcom i polskiej gospodarce, by rosnąć w siłę i odważnie stawiać kroki na rynkach zagranicznych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane