ASM pokaże się w Niemczech

opublikowano: 15-09-2019, 22:00

Giełdowy holding wyspecjalizowany we wsparciu sprzedaży rusza z nowym projektem.

Ma być innowacyjnie, interaktywnie, elastycznie i dynamicznie. Notowane na warszawskiej giełdzie ASM Group, które zajmuje się wspieraniem sprzedaży w sklepach i poza nimi oraz prezentacją produktów, outsourcingiem sił sprzedaży i usługami cyfrowymi, w ubiegłym tygodniu otworzyło w Niemczech sklep, który ma stać się początkiem nowej linii biznesowej. Partnerem w nowym projekcie jest ECE, zarządca 195 dużych centrów handlowych, który należy do rodziny Otto, jednej z najbogatszych w Niemczech.

ASM Group liczy, że aranżowane w centrach handlowych nowoczesne
powierzchnie pozwolą na rozwinięcie nowej linii biznesowej . Na razie grupa
rozpoczęła pilotaż w Essen
Zobacz więcej

PODKRĘCANIE SPRZEDAŻY:

ASM Group liczy, że aranżowane w centrach handlowych nowoczesne powierzchnie pozwolą na rozwinięcie nowej linii biznesowej . Na razie grupa rozpoczęła pilotaż w Essen Fot. ARC

— Ruszyliśmy wraz z ECE z pierwszą, pilotażową przestrzenią handlową w centrum handlowym w Essen, łączącą elementy concept store’u, sklepu pop-up i miejsca do przeprowadzania eventów. Chodzi o to, by różne marki i producenci mogli prezentować swój asortyment w nowoczesny sposób w miejscu, które będzie się dynamicznie zmieniać przy użyciu naszych technologii i pracowników. Zakładamy, że co dwa miesiące będziemy wprowadzać całkowicie nowy motyw przewodni — mówi Adam Stańczak, prezes ASM Group.

W Essen na powierzchni 540 mkw. ASM wynajmuje firmom moduły handlowe, umożliwia też markom m.in. prowadzenie warsztatów dla klientów, organizowanie spotkań biznesowych i eventów, prowadzi też kawiarnię. Jeśli projekt się sprawdzi, będzie rozszerzany na kolejne centra handlowe.

— Nasz partner ma prawie 200 centrów w Niemczech i to tam, jeśli pilotaż przyniesie zakładane efekty, będziemy się rozwijać w pierwszej kolejności. To pionierski projekt i w razie jego powodzenia nie wykluczamy, że rozszerzymy ten model na inne kraje europejskie i innych zarządców nieruchomości, także w Polsce — mówi prezes ASM Group.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

ASM w połowie ubiegłego roku mocno weszło na rynki krajów niemieckojęzycznych dzięki przejęciu ponad 90 proc. udziałów niemieckiej grupy Vertikom w ramach wartej 19,3 mln EUR transakcji, w której polską spółkę wsparł Fundusz Ekspansji Zagranicznej zarządzany przez PFR TFI. W tym roku Niemcy, Austria i Szwajcaria odpowiadają już za ponad 60 proc. przychodów ASM, resztę generują rynki polski i włoski, na który grupa weszła w 2012 r. Polska grupa liczy też na to, że dzięki elastycznym zasadom uda jej się zachęcić krajowych producentów, z którymi współpracuje, do zbadania rynku niemieckiego.

— Jest wiele firm, które mogłyby rozpocząć lub rozwinąć sprzedaż detaliczną w Niemczech. Pojawienie się na kilka tygodni w nowoczesnym showroomie to dla nich narzędzie do przetestowania potencjału tego rynku oraz tego, jakie produkty z asortymentu warto tu sprzedawać i jaką formułę sklepu należy przyjąć — mówi Adam Stańczak.

Projekt ma przynosić grupie dwojakie korzyści — finansowe i marketingowe.

— Model biznesowy zakłada, że będziemy zarabiać na prowizji od sprzedaży oraz na wynajmie powierzchni handlowych. To też dla nas znakomity sposób na to, żeby pokazać producentom i sieciom sklepów cały wachlarz naszych możliwości i zachęcić ich do współpracy — mówi Adam Stańczak.

Na koniec pierwszego kwartału ASM miało 133,2 mln zł przychodów, o 170 proc. więcej niż rok wcześniej. Zanotowało też 5,5 mln zł zysku EBITDA (wzrost o 92 proc.), ale na poziomie netto wykazało stratę, co tłumaczono kosztami integracji niemieckiej grupy. Wyniki za pierwsze półrocze zostaną opublikowane 30 września.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy