Aster dla biznesu

Alina Treptow
opublikowano: 17-02-2010, 00:00

Aster chce podbić rynek biznesowych usług telekomunikacyjnych.

Telewizja kablowa powalczy o zlecenia firm. Telefonem

Aster chce podbić rynek biznesowych usług telekomunikacyjnych.

Operator utworzył specjalny dział: Aster Biznes do obsługi firm z Warszawy, Krakowa i Zielonej Góry. Obok szerokopasmowego i mobilnego internetu, telefonii stacjonarnej, komórkowej i telewizji z prawem do emisji programów w miejscach publicznych będzie on świadczył usługi transmisji danych. Klienci biznesowi będą mogli skorzystać z usług VPN, hostingu i kolokacji oraz z rozbudowanego wsparcia technicznego. W planach jest uruchomienie usług wideokonferencji i systemu automatycznej telefonicznej rezerwacji miejsc.

Zależnie od wielkości przedsiębiorstwa Aster zaproponuje łącza o różnej przepustowości — od 6/6 Mbps dla małych firm do nawet 10/10 Gbps. Usługi telefonii stacjonarnej też mają być dostosowane do potrzeb i możliwości klienta. Dla dużych Aster oferuje rozwiązania korzystające przede wszystkim z łączy cyfrowych. Klienci, którzy nie mają własnej centrali telefonicznej, mogą liczyć na jej dostarczenie i skonfigurowanie.

— Wyróżniają nas trzy elementy: serwis, bezpieczeństwo i jakość. Możemy to potwierdzić odpowiednimi testami, własnymi światłowodami i rozbudowanym zapleczem technicznym — twierdzi Robert Sababady, dyrektor Aster Biznes.

W ofercie operatora są też usługi zarządzania infrastrukturą telekomunikacyjną i pełne wsparcie techniczne pracowników — Help Desk. Serwis działa siedem dni w tygodniu przez cała dobę. Potwierdzeniem jego skuteczności mają być warunki umowy: od jednej minuty do godziny na reakcję na usterkę, a do następnego dnia roboczego usunięcie awarii. Niewywiązanie się z warunków umowy ma skutkować sankcjami.

— Dysponujemy nowoczesną światłowodową siecią, która gwarantuje klientom pełne bezpieczeństwo, bardzo niską awaryjność i uzyskanie bardzo dobrej przepustowości — powyżej 1 Gbps — zapewnia Janusz Arciszewski, prezes Aster.

Dla małych firm ceny usług są zawarte w pakietach. Dla większych zależą od wielkości klienta, rodzaju działalności, potrzeb i charakteru usług. Inna jest cena dla liczącego kilkaset osób call center, a inna dla dużej firmy budowlanej.

Aster Biznes jeszcze w tym roku planuje uzyskać 5 mln zł przychodu. Do 2015 r. cała spółka ma osiągnąć 180 mln zł przychodu i 15 proc. udziału w warszawskim, krakowskim i zielonogórskim rynku usług telekomunikacyjnych dla biznesu. Najwięcej, bo 61 proc. przychodów, operator chce uzyskać z usług dla średnich firm. Z usług Aster Biznes już korzystają: LuxMed, Bonduelle, Wojskowa Akademia Techniczna i Ministerstwo Infrastruktury. Trwają rozmowy z trzema dużymi firmami.

Alina Treptow

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu