Asystentka Ada

Ada to internetowy robot, który przy wsparciu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji pomaga w wynajmie mieszkania.

Wspiera także właścicieli w dotarciu do najlepszych najemców — umożliwia przeprowadzanie castingów na podstawie informacji udzielanych dobrowolnie przez poszukujących lokum. Ada jest chatbotem — można z nią nawiązać relację za pośrednictwem Messengera (komunikatora Facebooka) na stronie adaonline.pl. Zadając jej pytania, uzyskuje się propozycje, jakie znalazła na różnych portalach z mieszkaniami na wynajem. Ada też zadaje pytania poszukującym, by precyzyjniej określili swoje wymagania. W efekcie przedstawia coraz bardziej dopasowane do oczekiwań oferty. Pytania służą też do aktualizowania bazy danych — użytkownicy mogą sygnalizować, które mieszkania powinny już zniknąć z wyszukiwarki. Za pomocą Ady skanowanych jest kilkadziesiąt tysięcy ofert miesięcznie. W 2017 r. liczba użytkowników chatbota wzrastała o 5,5 proc. tygodniowo. Wymienili z nim prawie 1,5 mln wiadomości. Twórcy start-upu, Natalia Świrska i Kamil Nicieja, prowadzili portal GdzieZamieszkac.pl. Gdy zaczęli pracować nad Adą, do zespołu dołączył Adam Stankiewicz, specjalista od sztucznej inteligencji.

— Obecnie skupiamy się na budowaniu głębszych integracji z siecią wybranych partnerów z branży mieszkań na wynajem. Będziemy też uczyli Adę, jak prowadzić rozmowę równocześnie z kilkoma najemcami, np. studentami poszukującymi pokoju we wspólnie wynajmowanym mieszkaniu — mówi Kamil Nicieja. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Asystentka Ada