Atal bije rekordy

Zysk netto grupy przekroczył 200 mln złotych. Zdaniem analityków spółka ma się świetnie.

Atal wypracował w 2018 r. bardzo dobre wyniki finansowe. Przekazał rekordową liczbę 2678 lokali i uzyskał skonsolidowane przychody powyżej miliarda złotych.

— Liczba oddanych mieszkań wzrosła o 16 proc., dzięki temu grupa zanotowała rekordowy przychód. Atal mimo poszerzenia skali działalności i wzrostu cen wykonawstwa nadal jest w stanie utrzymać wysoką na tle konkurencji marżę na sprzedaży. Pozwala to osiągać firmie bardzo satysfakcjonujące rezultaty — mówi Mateusz Mucha, menedżer Domu Maklerskiego Navigator.

Zdaniem Mateusza Juroszka, wiceprezesa Atalu, to właśnie wysokie marże są najmocniejszą stroną dewelopera.

— Nasz model biznesowy opiera się na zakupie gruntów po atrakcyjnych, stałych cenach. Nie zamierzamy nabywać drogich działek, które nie przyniosą nam satysfakcjonującej marży. Obecnie średnio za mkw. PUMu [powierzchnia użytkowa mieszkania — red.] płacimy 699 zł. To dobra cena — wyjaśnia Mateusz Juroszek.

W 2018 r. Atal zakupił dwadzieścia nowych działek za około 200 mln złotych. Umożliwi to powstanie około 5000 mieszkań.

— Wprowadziliśmy do sprzedaży aż 24 projekty we wszystkich siedmiu aglomeracjach, w których działamy. Na koniec 2018 r. w naszej ofercie mieliśmy ponad 4200 lokali mieszkalnych, usługowych i inwestycyjnych. To doskonały wynik. Obecny rok przyniesie jeszcze więcej optymizmu, a Atal powinien zakontraktować przynajmniej ok. 2,5 tys. mieszkań — mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atalu.

Poprzedni rok przyniósł grupie także możliwość wypłacenia rekordowej dywidendy.

— Z zysku netto za 2018 r. spółka planuje wypłacić w postaci dywidendy 182 mln zł, co oznacza wypłatę 90 proc. zysku. Spółka ma bezpieczną strukturę zadłużenia oraz niewykorzystane limity kredytowe, które pozwalają na wypłatę wysokich dywidend. Ma także solidny bank ziemi, dzięki temu potencjał przekazań na kolejne lata pozostaje bardzo wysoki — dodaje Mateusz Mucha.

Nie spodziewa się jednak, aby 2019 r. przyniósł kolejne rekordy.

— Wyzwaniem dla Atalu pozostanie utrzymanie wysokich marż, które w branży się kurczą ze względu na wzrost kosztów wykonawstwa oraz wzrost cen działek. Należy mieć również na uwadze, że obecnie oddawane są projekty na działkach zakupionych w latach poprzednich, kiedy ceny gruntów były zupełnie inne — mówi przedstawiciel DM Navigator.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane