Czytasz dzięki

Auta używane przenoszą się do internetu

AR
opublikowano: 21-03-2020, 13:15

AAA Auto liczy, że w dobie koronawirusa ratunkiem będzie e-commerce. I spodziewa się… wzrostu sprzedaży.

Pandemia nie musi oznaczać stagnacji na rynku motoryzacji, jeśli mówimy o segmencie aut używanych – uważa Karolina Topolova, prezes AAA Auto, spółka zajmująca sięich sprzedażą. Jej zdaniem – wręcz przeciwnie. Spółka liczy na to, że gdy duże koncerny motoryzacyjne będą zamykać kolejne oddziały, ludzie chętniej będą kupować auta na wtórnym rynku. 

Zobacz więcej

Karolína Topolova, sieć AAA Auto

Fot. Marek Wiśniewski

„PB”: Czy branża motoryzacyjna poniesie duże straty z powodu pandemii? 

Karolina Topolova: Jeśli pytanie dotyczy perspektyw rynku sprzedaży nowych samochodów, to pewnie należy spodziewać się spadku, choćby dlatego, że w ostatnim czasie za znaczną część popytu odpowiadali klienci korporacyjni, którzy odczują zmianę sytuacji gospodarczej i skorygują plany inwestycyjne. Branża samochodów używanych rządzi się jednak innymi prawami. Klienci AAA Auto to niemal w całości klienci indywidualni, którzy elastycznie dopasowują się do zmieniających się warunków i szybciej podejmują decyzje. To może skutkować wkrótce powrotem do pozytywnego trendu dla naszej firmy, czyli zwiększonej liczby transakcji.

Czyli nie spodziewają się państwo spadku sprzedaży?

Trudno dzisiaj przewidywać cokolwiek, choćby dlatego, że nie wiadomo, jak długo potrwa walka z pandemią i jak głębokie będą wynikające z niej zmiany na rynku.

Jakie rozwiązania przyjęła firma na czas pandemii i globalnego kryzysu?

Staramy się wykorzystać narzędzia technologiczne, nad których  rozwojem pracowaliśmy od wielu lat. Zintensyfikowaliśmy  działalność online. W Czechach i na Słowacji wprowadziliśmy możliwość zrealizowania transakcji w całości bez odwiedzania oddziału. Zmieniliśmy profil działalności naszego call centre,  aby lepiej odpowiadało takiemu modelowi kontaktu z klientem.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Jak przyjęli to klienci? 

To niesamowite jak szybko mogą się przestawić na dokonywanie zakupów online. Nasi klienci dokonują wyboru samochodu w sieci, po czym dzwonią do naszego działu obsługi klienta, aby złożyć zamówienie. Zamówione auto, które podlega dezynfekcji, jest dostarczone pod drzwi kupującego. Osoby, które biorą udział w dostawie, są przygotowane pod względem ubrań ochronnych i maseczek. Staramy się umocnić naszą sprzedaż online w Polsce, nawet jeśli niektóre oddziały są obecnie otwarte. Obawa przed podróżą transportem publicznym przekierowała ponownie uwagę klientów na zakup własnego auta.

Kiedy rynek otrząśnie się po pandemii i wróci do normalności? 

Kiedy znikną dzisiejsze ograniczenia, naturalna będzie pewna chęć odreagowania. Wierzę, że to da silny, choć krótkotrwały impuls dla gospodarki. Jednak czas, jaki będzie potrzebny do powrotu do normalności, będzie zależał od tego, jak długo potrwa dzisiejsza „nienormalność”. Producenci zamykają  fabryki, wzrośnie więc zapotrzebowanie na zakup samochodów używanych, które są szybko i łatwo dostępne.

Co z importem i eksportem? 

Zwiększyliśmy na przykład nasz eksport z Czech do Niemiec. Głównym powodem jest słabnąca czeska waluta. Jeszcze przed ostatnim weekendem wysyłaliśmy około 5-6 samochodów dziennie, teraz nawet 50.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy