Automaniak szaleje w sieci

MK
opublikowano: 21-05-2014, 00:00

80 proc. Tylu badanych chętnie udostępni dane o swoich autach ich producentom.

Choć dla ponad połowy kupujących auta (55 proc.) najważniejszym źródłem informacji jest diler, to coraz wiekszą rolę odgrywa kanał elektroniczny — wynika z badania Capgemini Cars Online przeprowadzonego wśród ponad 10 tys. konsumentów z 10 krajów. Większość (97 proc.) sprawdza w internecie parametry pojazdu, zadowolenie i ocenę użytkowników, a także opinie o uczciwości i traktowaniu klientów przez producenta i dilera. 44 proc. ankietowanych jest gotowych kupić samochód za pośrednictwem sieci, a w przypadku pokolenia Y (18-34 lata) odsetek ten wzrasta do 50 proc. Przy zakupie znaczenie mają media społecznościowe — na kontakt z producentami i sprzedawcami za ich pośrednictwem liczy 85 proc. klientów, a 73 proc. uwzględnia przed transakcją pozytywne opinie społeczności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu