BA/CA DOŁĄCZYŁ DO STRUKTUR PBK

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 03-11-2000, 00:00

BA/CA DOŁĄCZYŁ DO STRUKTUR PBK

Warszawski bank wzmacnia ofertę i myśli o współpracy z BPH

OCZEKIWANA FUZJA: Na nawiązanie współpracy PBK z BPH trzeba będzie jeszcze poczekać. Najpierw musi zakończyć się fuzja pomiędzy inwestorami strategicznymi — mówi Andrzej Podsiadło, prezes PBK. fot. MP

Wczoraj przestał istnieć Bank Austria Creditanstalt Poland. Został włączony do Powszechnego Banku Kredytowego. W ten sposób PBK został dokapitalizowany i wzmocniony. Zamierza wprowadzać nowe produkty, choć nadal jego problemem pozostaje jakość obsługi.

Choć formalnie do fuzji PBK z BA/CA doszło już wcześniej, pełne połączenie trwać będzie jeszcze przez trzy miesiące. W tym czasie ujednolicone zostaną systemy informatyczne i produkty.

Efekt fuzji

BA/CA jako jedna z nielicznych działających na naszym rynku instytucji zagranicznych nastawiony był na obsługę klientów detalicznych.

— Obsługiwaliśmy 12 tys. osób prywatnych, których depozyty stanowiły 42 proc. naszego portfela. Natomiast kredyty dla klientów indywidualnych stanowiły jedną czwartą portfela — mówi Jacek Mościciki, były prezes BA/CA Poland, obecny wiceprezes PBK.

Dodaje, że teraz klienci ci zyskają dostęp do sieci niemal 340 placówek i szerszej gamy produktów. Natomiast klienci PBK zyskają dostęp do zdecydowanie lepszej oferty private banking, a sam bank przejmie obsługę działających na naszym rynku firm z Austrii.

— Dzięki fuzji jesteśmy obecnie trzecim bankiem na rynku polskim pod względem wysokości aktywów, wartości depozytów i kredytów. Zwiększył się też udział naszego inwestora strategicznego i wynosi obecnie 56,9 proc. — mówi Andrzej Podsiadło, prezes PBK.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nowa oferta

Dzięki temu, że przeniesienie kapitału BA/CA Poland odbyło się w drodze emisji akcji PBK skierowanych do partnera strategicznego, bank ma obecnie wystarczający kapitał na rozwój.

— Nasz współczynnik wypłacalności jest na wysokim poziomie, nie brakuje nam kapitału, więc nie zamierzamy w przyszłym roku przeprowadzać żadnej emisji akcji — mówi Andrzej Podsiadło.

Bank zdecydowanie zamierza unowocześnić ofertę detaliczną.

— Planujemy wprowadzić obsługę klientów przez Internet. Wpierw jednak trzeba podłączyć wszystkie nasze oddziały do zintegrowanego systemu informatycznego Profile — wyjaśnia Andrzej Podsiadło.

Dodaje, że w grudniu 70 proc. placówek powinno pracować w tym systemie. Internet więc zostanie wprowadzony nie wcześniej niż w przyszłym roku.

— PBK ma dużą płynność giełdową, dobre produkty. Jednak tradycyjnie bank ten ma problem z jakością obsługi, a klienci są coraz bardziej wymagający — mówi Artur Szeski, analityk CDM Pekao SA.

Budowanie grupy

PBK będzie musiał rozpocząć rozmowy o współpracy z BPH.

— W grudniu powinno dojść do połączenia HVB (inwestora BPH) z BA/CA. Dopiero po tym wydarzeniu możemy rozpocząć rozmowy z BPH o ewentualnej współpracy — mówi Andrzej Podsiadło.

Na razie bank rozwija działalność swojej grupy. Przykładowo obsługę przez Internet oferuje Dom Maklerski PBK.

— Oprócz tego tworzymy 24- godzinny, automatyczny calle center. Dzięki temu przez telefon będziemy przyjmowali przez całą dobę zlecenia, przelewy, dokonywali odroczenia płatności itp. — mówi Krzysztof Stępień, prezes DM PBK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane