Bancassurance obnażone

DI
opublikowano: 18-05-2015, 00:00

Co trzeci bankowiec, zajmujący się sprzedażą m.in. produktów ubezpieczeniowych, nie ma o nich pojęcia

37 proc. Taki odsetek pracowników banków, zajmujących się sprzedażą m.in. produktów ubezpieczeniowych, nie ma o nich pojęcia.

Badanie przeprowadzone przez tajemniczych klientów wysłanych przez Europe Assistance Polska do 105 placówek bankowych stawia bancassurance w kiepskim świetle. Pracownicy zajmujący się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych nie są do tego merytorycznie przygotowani.

Znaleźli jednak sposób radzenia sobie z trudnym tematem: zaledwie co czwarty z nich z własnej inicjatywy proponował zakup ubezpieczenia, resztę trzeba było do tego zachęcać. Blisko połowa pracowników banków nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie: „po co mi to ubezpieczenie?”.

Zaledwie 4 proc. podkreślało przydatność polisy w sytuacjach awaryjnych lub sięgało do własnych pozytywnych doświadczeń. Tylko co czwarty tajemniczy klient uznał, że konsultant może być partnerem do rozmowy na temat oferty ubezpieczeniowej, a poleciłby tę ofertę co trzeci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu