Bancovo chce mieć 30 proc. rynku

opublikowano: 25-11-2018, 22:00

Bycie największym pośrednikiem finansowym online — taki cel postawiła sobie Monika Charamsa.

Platforma Bancovo, która wystartowała na początku roku, chce osiągnąć 30-procentowy udział w rynku pośrednictwa finansowego online do 2020 r. Agregatorów produktów finansowych na rynku jest zaledwie kilku. W lipcu wystartował sprzedający pożyczki FinAi, a w październiku pośredniczący w sprzedaży hipotek JakiKredyt.pl.

Monika Charamsa, prezes NewCommerce Service, właściciela Bancovo, mówiąc o celach biznesowych, porównuje się do Booking.com, platformy agregującej oferty dotyczące bazy noclegowej na świecie. Docelowo chce powtórzyć ich sukces. Na razie Bancovo może pochwalić się ponad 2 mln odsłon i dziewięcioma partnerami biznesowymi (pięcioma firmami pożyczkowymi i czterema bankami). Do końca roku mają pojawić się dwaj gracze — trwają zaawansowane rozmowy z instytucjami.

Kto korzysta z Bancovo? Około 66 proc. klientów to osoby poniżej 40 roku życia. Decydują się na pożyczkę do 6 tys. zł albo kredyt do 15 tys. zł. 60 proc. klientów zaczyna proces pożyczkowy na urządzeniach mobilnych. Monika Charamsa twierdzi, powołując się na wewnętrzne statystyki, że instytucje obecne na jej platformie pozyskują dwa razy więcej nowych klientów niż poprzez inne kanały.

Należąca w 100 proc. do Alior Banku spółka pilnie buduje bazę klientów. Aby poprawić efektywność, dorzuca do pożyczek bonusy, np. dostęp do Showmaksa. Obecnie trwa także promocja — klienci, którzy spełnią regulaminowe wymogi, otrzymają iPhone’y. Na werbowaniu internautów, którzy założą konto na platformie i wezmą pożyczkę, a także na pozyskiwaniu kolejnych banków i firm pożyczkowych, upłynie cały przyszły rok. Dopiero gdy marka zakorzeni się w naszej świadomości (na I kw. 2019 r. zaplanowano też kampanię telewizyjną), Bancovo poszerzy ofertę o kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. Wydarzy się to jednak nie wcześniej niż w 2020 r. Do tego czasu spółka ma osiągnąć obrót rzędu 2-3 mld zł.

Na celowniku Moniki Charamsy znalazł się rynek e-commerce. Prezes NewCommerce Services twierdzi, że spółka prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma dużymi graczami. We wrześniu konkurencyjny FinAi także ruszył ze sprzedażą bankowych kredytów na porównywacie internetowej ceneo.pl.

40 Z tylu osób składa się zespół pracowników Bancovo.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane