BEIERSDORF-LECHIA BUDUJE FABRYKĘ
Realizacja inwestycji będzie kosztować niemiecki koncern ponad 90 mln zł
UMACNIANIE MARKI: Planujemy, że sprzedaż kosmetyków Nivea w Polsce w 2000 r. wyniesie 271 mln zł. Naszą ambicją jest być numerem 1 na tym rynku. Taka pozycja umocni wizerunek marki i zapewni jej przyszłość — mówi Heinz-Jźrgen Stźting, prezes zarządu Beiersdorf-Lechia. fot. ARC
Na budowę nowej fabryki kosmetyków Beiersdorf-Lechia wyda ponad 45 mln DEM (90 mln zł). Produkcja ruszy w czerwcu 2001 roku. Poznańska fabryka będzie się specjalizować w produkcji kremów i emulsji serii Nivea Creme, Body, Soft i Sun. Generalnym wykonawcą obiektu jest Budimex Poznań.
Heinz-Jźrgen Stźting, prezes Beiersdorf-Lechia, wmurował w piątek kamień węgielny pod budowę nowej fabryki. Kompleks, który powstanie przy ul. Gnieźnieńskiej w Poznaniu, będzie miał początkowo 7 tys. mkw. W przyszłości — jeżeli wzrośnie popyt na kosmetyki — planuje się jego rozbudowę o kolejne 1,5 tys. mkw. Prace budowlane już trwają. Generalnym wykonawcą obiektu jest Budimex Poznań.
— Wartość kontraktu opiewa na 45 mln DEM (ponad 90 mln zł). Postawienie fabryki będzie kosztowało Beiersdorf około 42 mln DEM (84 mln zł), pozostałe pieniądze przeznaczone będą na jej wykończenie i wyposażenie oraz na przygotowanie terenu. Ostateczny termin oddania inwestycji do użytku wyznaczono na 5 czerwca 2001 r. — mówi Anna Szulce, wiceprezes ds. ekonomiczno-finansowych Budimexu Poznań.
Do nowej fabryki przy ul. Gnieźnieńskiej przeniesie się 130 pracowników. W starej siedzibie firmy przy ul. Chlebowej pozostanie tylko administracja.
— Urządzenia w większości zostały już kupione, resztę uzupełnimy w przyszłym roku — twierdzi Tomasz Domagalski, dyrektor operacyjny Beiersdorf-Lechia.
Fabryka ma się specjalizować w produkcji kremów i emulsji serii Nivea Creme, Body, Soft i Sun na rynek krajowy oraz rynki Europy Środkowej i Wschodniej. Pierwsze kosmetyki wyprodukowane zostaną pod koniec 2001 r.
— Lechia będzie produkować 8--9 tys. ton kremów i emulsji rocznie. Uruchomienie nowej linii spowoduje wzrost obrotów i zwiększenie eksportu — dodaje Tomasz Domagalski.
Poznańska fabryka jest wzorowana na centrum produkcyjnym w Madrycie, jednym z najnowszych zakładów Beiersdorf. Po uruchomieniu produkcji w nowej fabryce Poznań stanie się jednym z 14 światowych centrów produkcyjnych koncernu.