Bez GPS ani rusz

opublikowano: 27-07-2009, 15:57

Każda autocysterna z floty Orlen Transport, spółki grupy PKN Orlen, będzie mieć do końca września zamontowane urządzenie GPS. Dzięki temu firma będzie mogła na bieżąco śledzić pracę kierowców. Zyska też informacje o trasie pojazdu i rozładunku towaru.

Wdrażanie systemu rozpocznie się w sierpniu i docelowo obejmie całą flotę transportową spółki - poinformowała w poniedziałek PAP Bożena Cichocka z Orlen Transport. Firma jest największym przewoźnikiem paliw w Polsce, na jej flotę składa się 190 pojazdów. Wprowadzenie systemu będzie kosztować 500 tys. zł.

Według prezesa spółki Mirosława Zubka, najważniejszym powodem wdrożenia systemu jest podniesienie bezpieczeństwa kierowców oraz przewożonych ładunków. "Możliwość szybkiego pozyskiwania szerokiego zakresu informacji i ich właściwe wykorzystanie przyniesie również korzyści finansowe w postaci zmniejszenia kosztów związanych ze zużyciem paliwa i eksploatacją pojazdów oraz poprawi efektywność operacyjną" - podkreślił Zubek.

System o nazwie DS Flota stworzyła poznańska spółka informatyczna Data System Group. Dzięki programowi za pomocą przekazu satelitarnego GPS dyspozytorzy całodobowo będą mogli m.in. śledzić na bieżąco pozycje autocystern, ich trasy, czas przejazdu do wskazanej stacji, przebieg procedur rozładunku na stacji oraz ilość rozładowanego paliwa. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności (np. napadu) system natychmiast powiadomi dyspozytorów o zdarzeniu.

Cichocka podkreśliła, iż Orlen Transport przewiduje, że do końca III kwartału 2009 r. każda autocysterna z firmowej floty wyposażona zostanie w urządzenie nadawcze tzw. lokalizator, który będzie wysyłał dane za pośrednictwem transmisji GPRS w sieci GSM do stacjonarnych systemów informatycznych. "System będzie funkcjonował w oparciu o wydzielony z sieci Plus GSM indywidualny APN, czyli wyodrębnioną podsieć, dzięki czemu transferowane dane będą całkowicie bezpieczne" - zaznaczyła.

Informacje z nadajnika trafią najpierw do serwerów zarządzających wszystkimi danymi z lokalizatorów, a następnie do innych systemów informatycznych działających w spółce, np. systemu planistycznego, raportującego oraz kadrowo-płacowego.

"Dane będą też wizualizowane na aplikacji mapowej, która umożliwi monitoring on-line całej floty. Moduł ten będzie zawierał zdefiniowane wszystkie istotne koordynaty geograficzne takich punktów, jak: miejsca załadunku lub rozładunku, serwisy naprawcze i myjnie" - wyjaśniła Cichocka. Dodała, iż dzięki takiemu rozwiązaniu każda zmiana precyzyjnie zaplanowanej trasy, nieuzasadnione przestoje bądź próby ingerencji w przewożony ładunek zostaną zarejestrowane przez system, który natychmiast wyśle do centrali alarmujący raport.

Jednym z istotnych elementów wdrażanego systemu jest możliwość obserwacji techniki jazdy każdego kierowcy w czasie rzeczywistym. Dzięki znajomości takich parametrów jak prędkość, gwałtowne hamowanie i nagłe przyspieszanie, będzie można ocenić styl jazdy kierowcy, a w przypadku zagrożenia natychmiast interweniować. Dane z raportów zostaną wykorzystane do opracowania programów szkoleniowych, odpowiednio dostosowanych do indywidualnych umiejętności i predyspozycji kierowców.

Umowę na dostawę systemu Orlen Transport i Data System Group podpisały w lipcu 2009 r. - spółka informatyczna została wybrana w drodze trzyetapowego przetargu, w którym wzięło udział kilkanaście podmiotów. (PAP)

None
None
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane