Bez testów na kliencie

Nie ma potrzeby testowania oprogramowania bezpośrednio w firmie klienta. Testy można przeprowadzić w nowo otwartym Centrum Technologii IBM K3System.

Bez testów na kliencie

Wojciech Chmielarz
opublikowano: 28-06-2006, 00:00

Nie ma potrzeby testowania oprogramowania bezpośrednio w firmie klienta. Testy można przeprowadzić w nowo otwartym Centrum Technologii IBM K3System.

Centrum Technologii IBM na ulicy Ogrodowej w Warszawie rozpoczęło swoje działanie 21 czerwca. Centrum oferuje deweloperom i klientom usługi, wspomagające testowanie i sprawdzanie architektury rozwiązań na serwerach IBM.

— Oprócz możliwości testowania aplikacji niezależnych producentów oprogramowania i zakupu sprzętu w ofercie centrum znajdują się także usługi doradcze w zakresie IT. Nasza firma ma zespół doświadczonych konsultantów, którzy będą do dyspozycji klientów. Gościom naszego ośrodka udostępniamy platformę sprzętową, na którą składają się serwery wszystkich linii produktowych, urządzenia archiwizacyjne oraz różnorodne narzędzia programistyczne — informuje Sławomir Krupa, prezes Grupy K3, która jest właścicielem ośrodka.

Pomóc

Nawet najlepsze oprogramowanie nie jest uniwersalne. Warunki w firmie, jej wewnętrzna struktura, architektura, a także potrzeby mogą sprawić, że to, co działało dotąd doskonale, zaczyna sprawiać problemy. Oznacza to straty dla przedsiębiorstwa, gdzie wdrażane jest rozwiązanie. Pomoc centrum może zapobiec takim sytuacjom.

— Mam nadzieję, że kompleksowa oferta, skierowana zarówno do firm, jak i do instytucji publicznych, spotka się z dużym zainteresowaniem rynku. Pierwsze trzy projekty rozpoczynamy już w następnym dniu po oficjalnym otwarciu. Według naszych przewidywań, z usług centrum najczęściej będą korzystać producenci aplikacji — twierdzi Sławomir Krupa.

W ośrodku, oprócz osób z zaplecza administracyjnego, pracują trzej informatycy, którzy będą sprawować opiekę nad prowadzonymi projektami. Do końca roku może do nich dołączyć dwóch kolejnych. Zespół będzie się zajmował m.in. mierzeniem wydajności i strojeniem aplikacji, enablingiem, czyli wsparciem w uruchomieniu aplikacji partnerskich na platformach IBM, czy mierzeniem wydajności aplikacji w środowiskach IBM. Jeśli jakiś problem przerośnie możliwości warszawskiego centrum, Polacy będą mogli zwrócić się do innych ośrodków o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Optymalnie

Z pomocy Centrum Technologii IBM skorzystać mogą tak zwani klienci końcowi (czyli ci, u których instaluje się produkty) oraz twórcy oprogramowania.

— Optymalny rozkład to 30-40 proc. operacji skierowanych na rynek bezpośredni oraz 60-70 proc. dla firm o profilu aplikacyjnym. Małe firmy aplikacyjne coraz bardziej się specjalizują, a to prowadzi w konsekwencji do ograniczonej uwagi skierowanej na kompetencje hardware’owe. Ośrodek Technologii IBM w firmie K3 System może stać się ich zapleczem technologicznym — tłumaczy Marcin Gajdziński, dyrektor zintegrowanej organizacji partnerskiej Chanel One.

Wszystkie usługi centrum będą darmowe. Klienci płacić będą musieli jedynie za szkolenia, ale i to nie jest do końca pewne. Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych firmy K3 System. IBM zadbał o wsparcie technologiczne, marketingowe oraz wykształcenie inżynierów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane