Billingowa synergia

Iwona Golińska
28-07-2009, 00:00

W kryzysowych czasach można odnieść wrażenie, że jedynym kryterium biznesowych decyzji staje się cięcie kosztów. Na poziomie taktycznym, w krótkim horyzoncie czasowym, jest to zrozumiałe. Ale długotermi- nowa strategia musi uwzględniać także inne parametry, a w szczególności stawiać na jakość.

Do takich perspektywicznych decyzji, których sensem jest właśnie jakość usług, należy podpisanie przez operatora telefonii mobilnej Polkomtel nowego kontraktu, wartego wiele milionów euro, z firmą Intec, globalnym dostawcą systemów wspierania biznesu. Przedmiotem kontraktu jest druga faza projektu NBS — New Billing System. Etap

pierwszy, obejmujący tylko

klientów prepaidowych, zakończył się komercyjnym sukcesem. W ciągu niespełna roku liczba telefonów w sieci Plus na kartę w systemie Singl.eView przekroczyła 2,5 miliona. Dzięki wdrożeniu wysokiej technologii operator mógł wprowadzić kilka nowatorskich usług — choćby Chill Bill.

W drugiej fazie Plus przyłączy do Singl.eView także klientów abonamentowych. Dla firmy wielką korzyścią organizacyjną, technologiczną i finansową staje się okoliczność, że funkcjonuje jedna, ale za to konwergentna i elastyczna platforma billingowa. W jednym systemie rozliczeniowym zebrane są wszystkie usługi. Dzięki efektowi synergii koszty takiej inwestycji szybko się zwracają, a jakościowy skok umacnia rynkową pozycję telekomunikacyjnego operatora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Golińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Billingowa synergia