Biznesowa próba sił

Małgorzata Mierżyńska
opublikowano: 10-09-2007, 00:00

Nowe dziecko TVN bardziej niż konkurencyjnej TV Biznes może nabruździć siostrzanej TVN24.

KanaŁy biznesowe Handlowcy TVN CNBC Biznes będą mieli twardy orzech do zgryzienia

Nowe dziecko TVN bardziej niż konkurencyjnej TV Biznes może nabruździć siostrzanej TVN24.

W przeddzień zapowiadanego reklamami debiutu, 19 sierpnia, pod adresem internetowym TVN CNBC Biznes można było wyczytać: strona w budowie. Dwa tygodnie później, nazajutrz po faktycznym starcie, witryna wciąż nie działała. Drobne wpadki na początku nie wpłynęły jednak na opinie specjalistów: biznesowemu kanałowi TVN wszyscy wróżą powodzenie. Choć zauważają też, że zabiega on o podobne budżety reklamowe i zbliżoną widownię jak TVN24.

Skazana na sukces

— Sądząc po TVN24, wspaniale wybierającym z rynku dobrze zdefiniowaną grupę wykształconych i zainteresowanych newsami odbiorców, z TVN CNBC Biznes będzie podobnie. Nawet, gdyby sukces był skromniejszy, to przy obecnym deficycie czasu reklamowego w telewizji kanał nie powinien mieć kłopotów z wypełnieniem przerw na spoty — uważa Anna Lubowska, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediaedge: cia.

Dodaje, że będzie to dobry środek przekazu dla reklamy głównie banków, instytucji finansowych, producentów dóbr z górnej półki, np. wyższej klasy aut, oraz dla kampanii B2B.

Podobnego zdania jest Maciej Kmita, media buying director z OMG.

— Nie będzie to kanał dla masowych dóbr szybko zbywalnych, bo nie buduje zasięgu i nigdy nie osiągnie wysokiej oglądalności. Jest wąsko sprofilowany, więc zainteresuje klientów celujących w precyzyjnie określone grupy konsumentów — przekonuje Maciej Kmita.

Na razie TVN CNBC Biznes nie zaprezentował oferty handlowej i nie wiadomo, czym chce odebrać reklamodawców działającej konkurencji — TV Biznes Zygmunta Solorza.

— Nie możemy powiedzieć, czym zamierzamy się różnić, bo kanał Polsatu jeszcze się nie pokazał w pełnej krasie — zastrzega Karol Smoląg, rzecznik TVN.

Bój na programy

Tymczasem Paweł Berełkowski, wiceprezes TV Biznes, po debiucie najmłodszego dziecka TVN mówi, że nie widzi powodów do paniki. Nie postrzega go bowiem jako bezpośredniej konkurencji.

— Sytuujemy się między TVN CNBC Biznes a TVN24. Skupiamy się przede wszystkim na polskiej gospodarce — zapewnia Paweł Berełkowski.

Gdy TVN epatuje zapowiedziami bezpośrednich korespondencji z Frankfurtu, Londynu i centrów nadawczych CNBC od Nowego Jorku przez Dubaj i RPA po Tokio, Polsat mozolnie tka sieć korespondentów i studiów krajowych.

Pojedynek o reklamodawców zapowiada się zacięty, bo obie stacje chcą budować przewagę konkurencyjną na podstawie oferty programowej. TV Biznes skupia się na jakościowej sprzedaży czasu, eksponującej kontekst i produkcje specjalne w rodzaju Biznes CV, czyli krótkich portretów firm. Handlowcy TVN, którzy z ofertą mają wystąpić za kilka dni, też pewnie prochu nie wymyślą.

— W propozycjach obu stacji reklamodawców najbardziej zainteresują formaty na zlecenie i różne działania wokół programów, na przykład sponsoring życzeniowy — twierdzi Maciej Kmita.

Cena czasu reklamowego, jaki zaoferują, nie odegra pierwszoplanowej roli.

— W dobrze sprofilowanych kanałach czasem warto zapłacić więcej, by dotrzeć do określonego widza — uważa specjalista z OMG.

Na razie piętą achillesową TVN jest mały zasięg: kanał jest dostępny tylko w Cyfrze+ i na platformie n, a od października będą go mogli oglądać także abonenci kablowi Multimedia Polska. Karol Smoląg podtrzymuje jednak zapowiedzi, że w miesiąc od startu TVN CNBC Biznes dotrze do ponad 2 mln abonentów. Powinno to wystarczyć, aby zainteresować reklamodawców. Pozostanie tylko problem badań.

— Jeśli w cztery miesiące od uzyskania pełnego zasięgu TVN ich nie ujawni, będzie to znaczyło, że ma problem z oglądalnością — mówi Piotr Bieńko, szef accountów w domu mediowym MPG.

Arkadiusz Kawecki, dyrektor handlowy Mediaedge: cia, uważa, że ze względu na większy zasięg, znaną ofertę cenową i ujawnienie oglądalności początkowo TV Biznes może prowadzić w wyścigu o reklamodawców, ale miejsca na rynku i budżetów wystarczy dla obu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Mierżyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu