Blogerzy chcą podbić giełdę

Marcel Zatoński
opublikowano: 21-10-2011, 00:00

Salon24, platforma blogowa założona przez dziennikarza Igora Jankego, szykuje się do debiutu na małym parkiecie.

Po 5 latach działania Salon24, jedna z najpopularniejszych polskich platform blogowych, rozpoczął przygotowania do debiutu na rynku NewConnect. Ma do niego dojść w przyszłym roku. Serwis pozyskał też inwestora, który za 0,5 mln objął 142 tys. (12 proc.) akcji spółki. Inwestorem jest Marek Darczuk, przedstawiany jako „biznesmen inwestujący do tej pory w branżę spożywczą i nieruchomości”. To współwłaściciel m.in. produkującego prostowniki Stefpolu i właściciel sklepu w Mszczonowie, wchodzącego w skład sieci eLDe (należącej do zależnego od giełdowego Bomi Rabatu Service). Do końca stycznia spółka zamierza przeprowadzić kolejną emisję akcji, z której chce pozyskać ok. 1 mln zł. — Pieniądze z tej i następnych emisji zamierzamy wykorzystać na rozwój usług wideo i tworzenie telewizji obywatelskiej, pozyskanie technologii do nośników mobilnych i zbudowanie działu sprzedaży — mówi cytowany w informacji prasowej Radosław Krawczyk, prezes Salonu24. Jak dodaje, spółka będzie szukała „ciekawych projektów”, które mogłyby uzupełnić jej portfolio.

— Chcemy rozwijać wideoblogi i tworzyć nowe programy w technologii wideo — mówi Igor Janke, który — oprócz prowadzenia Salonu24 — jest publicystą „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze”. Salon24 ma miesięcznie około 0,5 mln użytkowników (real users) i 12-13 mln odsłon. Niedawno spółka otworzyła nowe serwisy społecznościowe: Sportifo24 (sportowy) i Tek24 (technologiczny). Wkrótce dołączyć ma do nich trzeci serwis — Latte24, który skupiać się będzie na tematyce lifestyle’owej. Salon24 o pozycję w polskim internecie walczy m.in. z Bloxem (należącym do Agory) i Bloog.pl (należącym do Wirtualnej Polski). Poza blogerami i zawodowymi dziennikarzami publikują w nim politycy, m.in. Marek Migalski i Andrzej Celiński. Przed wyborami aktywni byli także Jarosław Kaczyński i Waldemar Pawlak. 0,5 mln zł za 12 proc. akcji Salonu24 nie robi wrażenia w porównaniu z podobnymi projektami zza oceanu. W lutym tego roku koncern AOL kupił za 315 mln USD Huffington Post, bardzo popularną amerykańską platformę blogową i informacyjną. Dwa miesiące później AOL, Huffington Post i jego twórczyni, Arianna Huffington zostali pozwani przez 9 tys. blogerów, domagających się 105 mln USD za wartość dodaną przez nich do serwisu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu