Bloober Team myśli o akwizycjach, ale sam też jest na celowniku

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-04-25 16:51

Giełdowy producent gier wideo, który w ubiegłym roku przejął jedną firmę, nadal rozgląda się za akwizycjami. Przyznaje, że sam również jest obiektem zainteresowania inwestorów.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Notowany na GPW Bloober Team, który ubiegłym roku przejął specjalizującą się w grach VR spółkę Played With Fire, twierdzi, że nie wyczerpuje to jego planów akwizycyjnych.

- W ubiegłym roku zrealizowaliśmy jedno przejęcie, ale rozmawialiśmy z trzema podmiotami. Teraz przyglądamy się kilku studiom i zastanawiamy nad przejęciem. Jest szansa, że w tym roku coś ogłosimy – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.

Bloober Team, którego największym akcjonariuszem jest chiński Tencent, choć nie ma ogłoszonego przeglądu opcji strategicznych, przyznaje, że widzi ostatnio zwiększone zainteresowanie inwestorów.

- Ostatnio zgłaszają się do nas zagraniczni partnerzy branżowi, którzy mówią, że chcieliby zostać czołowymi akcjonariuszami Bloober Teamu. Prowadzimy te rozmowy rozpoznawczo, gdyż musielibyśmy najpierw taki ruch jednak poważnie rozważyć, bo dla nas mocno liczy się niezależność – mówi szef studia.

W jego ocenie aktywność inwestorów jest pochodną spadku wycen i widzą oni szanse na korzystne zakupy.

- W ostatnim czasie w Polsce pojawiło się wielu inwestorów, nie tylko z Azji. Niektórzy nawet otwierają swoje minioddziały. To pochodna tego, że nastąpiło przebicie bańki spekulacyjnej i urealnienie wycen. Spodziewam się, że konsolidacja rynku musi nastąpić – uważa szef Bloober Teamu.

Bloober Team zatrudnia 250 osób i twierdzi, że jest to poziom docelowy. Jednym z największych projektów, nad którym pracuje, jest „Silent Hill 2” – remake horroru „Silent Hill”, współtworzony wspólnie z Konami.

- Jesteśmy na końcowym etapie prac. Premiera gry odbędzie się w 2024 r. Można się spodziewać, że w najbliższym czasie pojawią się kolejne materiały marketingowe z datą premiery i platformami, na których gra się pojawi – mówi Piotr Babieno.

Spółka pracuje też nad grą o kodowej nazwie „Projekt C”, której wydawcą będzie Private Divsion - marka wydawnicza Take-Two Interactive. Na razie wiadomo, że to survival horror oparty na IP należące do Bloober Teamu. Ma to być największa do tej pory produkcja giełdowej spółki. Prace są zaawansowane.

Szef studia poinformował, że osoby pracujące nad „Silent Hill 2” i „Projektem C” będą pracować nad dwoma kolejnymi projektami własnymi, które są we wstępnej fazie koncepcyjnej.