Bogaci Azjaci nadal mają apetyt

opublikowano: 14-01-2019, 22:00

Popyt na towary luksusowe w Chinach wcale nie słabnie — napisał Bloomberg.

Z badania ankietowego firm CSG i Ruder Finn wynika, że 46 proc. konsumentów w Państwie Środka na zakupy w ekskluzywnych sklepach planuje w tym roku wydać więcej niż w poprzednim. W Hongkongu taki plan ma 32 proc. mieszkańców. Badanie przeprowadzono wśród ponad 1,3 tys. osób. Chińczycy odpowiadają dziś na jedną trzecią globalnego popytu na produkty marek z najwyższej półki, ale spółki coraz bardziej obawiają się, że chińska klasa średnia traci apetyt na luksus. Rynkowi nie sprzyjała ostatnio przede wszystkim wojna handlowa z USA. Kilka tygodni temu koncern Apple ogłosił, że niższy od oczekiwań popyt w Chinach bardzo mocno wpłynął na jego zyski. W styczniu obciął prognozę wzrostu na tym rynku. Narzekał też producent biżuterii Cartier, który w listopadzie prognozował, że wzrost sprzedaży w Chinach hamuje z powodu napięcia na linii Chiny — USA.

— Zamożni konsumenci są nadal optymistyczni, ale rynkowa energia jest w tym roku nieco przytłumiona — mówi Simon Tye, dyrektor wykonawczy CSG.

Statystyczny Chińczyk wydał w ubiegłym roku na dobra luksusowe ponad 35 tys. USD. W 2016 r. 42 proc. Chińczyków deklarowało, że przeznaczy więcej rok do roku na takie zakupy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy