Boryszew ma nowy cel

Magdalena Graniszewska
opublikowano: 01-09-2010, 07:09

Roman Karkosik znalazł kolejną grupę z  branży motoryzacyjnej

Boryszew przebada Cablelettra, upadłego włoskiego producenta wiązek przewodów do aut.

We wtorek Boryszew ogłosił, że złożył niewiążącą ofertę i został dopuszczony do due diligence (wszechstronne badanie prawno-finansowe) kolejnej firmy z branży motoryzacyjnej.

— Możemy jedynie ujawnić, że to firma w upadłości, której przyczyny leżą poza core businessem tej grupy —mówi Michał Kujawski, rzecznik prasowy Boryszewa.

Wartości oferty grupa nie ujawnia. Wiadomo jedynie, że przekracza 10 proc. kapitałów własnych Boryszewa, czyli przewyższa około 96 mln zł. Polska firma nie jest jedynym chętnym na zakup upadłego przedsiębiorstwa.

— Negocjacje z syndykiem zaczną się prawdopodobnie w październiku — przypuszcza Michał Kujawski. Jak nieoficjalnie dowiedział się "PB", chodzi o włoską grupę Cablelettra, która jest w upadłości od pierwszej połowy 2009 r. To producent wiązek przewodów do samochodów, a do jego największych odbiorców należy grupa Fiat. Firma ma 16 fabryk: we Włoszech, w Polsce, w Chinach, Brazylii i w Tunezji. Polski zakład zlokalizowany jest w Mikołowie.

— To jeden z większych producentów wiązek elektrycznych dla motoryzacji w Polsce. Jeśli dodamy do niego jeszcze polskie zakłady Maflow, to uzyskamy zatrudnienie na poziomie około 2.6 tys. osób. Możemy zacząć patrzeć na Romana Karkosika jak na znaczącego pracodawcę w przemyśle motoryzacyjnym. Wchodzi do niego z dużym impetem — komentuje Rafał Orłowski z firmy doradczej AutomotiveSuppliers. pl.

Co do Cablelettra Boryszewowi? Co wysłannicy Romana Karkosika robili niedawno w Bydgoszczy? Dowiesz się ze środowego „Pulsu Biznesu”.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane