Bot umówi do Jean Louis Davida

opublikowano: 09-10-2018, 15:54

Wirtualnych asystentów zatrudniają banki, kina, a teraz także fryzjerzy z polskich salonów międzynarodowej sieci.

Jeszcze do niedawna boty w obsłudze klienta stanowiły technologiczną ciekawostkę, obecnie wchodzimy w etap ich popularyzacji. Kolejne firmy ogłaszają „zatrudnienie” wirtualnych, inteligentnych asystentów w różnej postaci – od chatbotów bazujących na facebook’owym Messengerze, po coraz bardziej rozwinięte systemy głosowe.

Dla sieci salonów fryzjerskich kontakt z klientem i
umawianie wizyt stanowi niezwykle istotną część działalności, ponieważ
przekłada się bezpośrednio na przychody – powiedział
Paweł Lipiński, założyciel
i dyrektor generalny firmy Pragmatists.
Zobacz więcej

Dla sieci salonów fryzjerskich kontakt z klientem i umawianie wizyt stanowi niezwykle istotną część działalności, ponieważ przekłada się bezpośrednio na przychody – powiedział Paweł Lipiński, założyciel i dyrektor generalny firmy Pragmatists. ARC

Nowy program trafił również do salonów fryzjerskich Jean Louis David w Polsce. W tym przypadku wirtualna asystentka została zbudowana przy pomocy platformy botów o nazwie Talkie, stworzonej przez firmę Pragmatists. Posługuje się ona językiem naturalnym i automatyzuje proces umawiania klientów, odwoływania lub przekładania wizyt w salonach. Twórcy zapewniają, że jest w stanie odpowiedzieć na proste pytania dotyczące oferty. Dzięki zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji umie także rozpoznać i powitać znanych sobie klientów po imieniu. I umie sprawdzić, czy poszukiwana przez klienta usługa jest świadczona w danym salonie. A jeśli wybrany przez klienta termin jest zajęty, zaproponuje alternatywny.  

Tomasz Bączyk, członek zarządu Provalliance Poland, właściciela marki Jean Louis David, zaznacza, że system może być dostępny 24 godziny na dobę, każdego dnia w roku. Z punktu widzenia obsługi terminarza jest to o tyle istotne, że pozwala na utrzymanie kontaktu z klientami wieczorami i w dni wolne od pracy, gdy im akurat najłatwiej jest umawiać wizyty. Może też jednocześnie prowadzić konwersację z kilkoma osobami, skracając czas oczekiwania na połączenie, którego klienci bardzo nie lubią. 

Asystentka podłączona została dodatkowo do specjalnego serwisu analitycznego.

– Umożliwia on ocenę każdej rozmowy i wykorzystanie jej do uczenia algorytmów sztucznej inteligencji. Analizujemy rozmowy, które charakteryzują się najlepszą konwersją. Dane są zapisywane, dzięki czemu Talkie może się uczyć – mówi Paweł Lipiński, założyciel Pragmatists.

W Polsce na automatyzację kontaktu z klientem zdecydowało się już kilka dużych firm. Asystentów w formie chatbotów mają m.in. Credit Agricole - pomaga on w zbieraniu wniosków kredytowych na platformie Facebook Messenger, Multikino – przy rezerwacji miejsc i zakupie biletów na seanse filmowe, oraz Avivia i Budimex, w których chatbot-rekruter przeprowadza przez  pierwszą fazę procesu poszukiwania i zatrudniania pracowników. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Bot umówi do Jean Louis Davida