Browar Krotoszyn zwiększa sprzedaż
W tym roku Browar Krotoszyn zamierza sprzedać około 100 tys. hl piwa — dwuipółkrotnie więcej niż w roku 1998.
— Na wzrost sprzedaży wpłynęła cena naszego piwa, której nie podnieśliśmy, mimo dwukrotnego wzrostu akcyzy. Drugim ważnym elementem jest jakość i tradycyjny sposób warzenia piwa — mówi Grzegorz Matyla, prezes browaru.
W tym roku na inwestycje browar wydał 1,5 mln zł.
— W czerwcu podpisaliśmy pięcioletni kontrakt z firmą Stawski z Chicago na dostawę na rynek amerykański naszego ciemnego piwa marki Koźlak. Wysyłamy teraz do USA tygodniowo 25 tys. butelek. Eksport wzrośnie — dodaje prezes Matyla.
W przyszłym roku w browarze planuje się unowocześnienie fermentacji, budowę ekologicznej kotłowni, modernizację warzelni. Nie jest też wykluczone dokupienie kilku tankofermentatorów.
— Jeżeli dynamika w branży utrzyma się na poziomie 5-6 proc. rocznie, to w roku 2000 będziemy w stanie sprzedać około 150 tys. hl piwa. Teraz wykorzystujemy nasze moce w 50-60 proc. Docelowo jesteśmy wstanie wyprodukować 200 tys. hl rocznie — mówi prezes.
Browar w Krotoszynie ma ponad 100 lat. W sierpniu 1997 roku 100 proc. udziałów firmy odkupił od Browaru Lech Marek Czajkowski, prezes telewizji kablowej Porion. Spółka zatrudnia 100 osób. PM