Działająca na rynku od 14 lat wrocławska spółka technologiczna Droids On Roids, specjalizująca się w tworzeniu cyfrowych produktów od aplikacji mobilnych i webowych po kompleksowe rozwiązania technologiczne, została przejęta przez brytyjską firmę Apadmi. Nabywca przedstawia się jako wiodąca firma konsultingowa skoncentrowana na urządzeniach mobilnych. Projektuje, rozwija i optymalizuje produkty cyfrowe dla globalnych marek. Jego klientami są m.in. Domino's Pizza, National Health Service (czyli brytyjski system publicznej opieki zdrowotnej), BBC czy sieć marketów Asda.
Dla Apadmi przejęcie polskiej spółki to kolejny krok do umocnienia w Europie.
- Ogłoszenie tego przejęcia to niezwykle ważny krok w naszej strategii rozwoju. Robimy duże postępy w realizacji naszych planów i nadal aktywnie analizujemy możliwości przejęć na kluczowych rynkach europejskich – mówi Jasper van de Luijtgaarden, dyrektor ds. fuzji i przejęć w Apadmi, cytowany w komunikacie spółki.
Dla wrocławskiej firmy to natomiast szansa na przyśpieszenie rozwoju.
- Dołączenie do Apadmi to naturalny krok, który otwiera przed nami nowe możliwości i przyspiesza realizację celów rozwojowych. Jesteśmy gotowi na kolejny etap rozwoju, który wzmocni naszą ofertę i przyniesie korzyści naszym klientom oraz pracownikom – mówi Wojciech Szwajkiewicz, prezes i współzałożyciel Droids On Roids.
Wrocławska firma zatrudnia około 80 specjalistów. Po przejęciu cały zespół ma pozostać na swoich stanowiskach, a dotychczasowe kierownictwo będzie nadal zarządzać firmą.
Przez 14 lat działalności Droids On Roids zbudowała silną bazę klientów, współpracując z takimi markami jak Carlsberg, Unilever czy Giphy. Firma została dwukrotnie wyróżniona w rankingu „50 najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowo-Wschodniej”, przygotowywanym przez Deloitte. Ubiegły rok zakończyła z ok. 23,5 mln zł przychodów i ok. 2 mln zł EBITDA.