BSH odważnie patrzy pod słońce

opublikowano: 04-08-2021, 16:40

Na dachach wszystkich polskich fabryk i centrów logistycznych producenta AGD marek Bosch i Siemens zainstalowane będą panele fotowoltaiczne.

Koncern BSH, do którego należą m.in. marki Bosch i Siemens, to jeden z największych działających w Polsce producentów AGD - pralek, zmywarek, suszarek do ubrań, piekarników i lodówek oraz małego sprzętu domowego, który ma sześć fabryk: trzy w Łodzi, dwie we Wrocławiu i jedną w Głogowie Małopolskim pod Rzeszowem, a oprócz tego tzw. centra usług wspólnych. Na wszystkich tych obiektach, a także na należących do firmy parkingach i terenach zielonych zainstalowane mają być panele fotowoltaiczne. Plan zakłada, że stanie się to do 2023 r. Łączna produkcja zielonej energii w BSH w Polsce ma sięgnąć 10-15 tys. MWh rocznie. Firma nie ujawnia, jakie wydatki zamierza ponieść w związku z tymi inwestycjami.

Panele na każdym dachu BSH
Panele na każdym dachu BSH
Koncern produkujący AGD zamierza mieć w 2023 r. elektrownie słoneczne zapewniające 10-15 tys. MWh rocznie.
materiały prasowe

Pilotażowo już przyszłym miesiącu tego typu instalacja fotowoltaiczna o wydajności do 50 kilowatopików (kWp to jednostka mocy instalacji fotowoltaicznej, która informuje o tym, jaką maksymalną wydajność osiąga panel pracując w tzw. warunkach pomiarowych) ma być zamontowana na warszawskiej siedzibie koncernu. BSH podpisał już umowę na taką usługę z firmą Figene Capital.

Ogłoszone właśnie fotowoltaiczne inwestycje nie są pierwszą proekologiczną inicjatywą koncernu. Już teraz całość wykorzystywanej przez BSH energii pochodzi z odnawialnych źródeł. Od zeszłego roku cała grupa jest też neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że żaden sprzęt AGD, który zjeżdża z taśm produkcyjnych 38 fabryk BSH na świecie, nie pozostawia tzw. śladu węglowego. Koncern przetwarza też w swoich fabrykach – w ramach gospodarki obiegu zamkniętego - większość powstających w nich odpadów.

BSH, jak wynika z danych branżowej organizacji APPLiA Polska, jest największym pracodawcą w polskim sektorze AGD. W jego zakładach zatrudnionych było w 2020 r. aż 23 proc. z wszystkich 31 tys. pracujących bezpośrednio przy produkcji takiego sprzętu w kraju. Polska jest europejskim zagłębiem tej branży. W zeszłym roku nad Wisłą wyprodukowano 30 mln sztuk urządzeń gospodarstwa domowego, w tym 24 mln sztuk dużego AGD. To około 35 proc. całej unijnej produkcji. Dziś już co druga pralka, zmywarka lub suszarka do ubrań powstająca w Unii Europejskiej pochodzi z naszego kraju.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane