LONDYN (Reuters) - Brytyjski operator telefonii komórkowej BT Cellnet poinformował o kolejnym dużym wzroście klientów w minionym kwartale, ale dodał że podniesie ceny najtańszych zestawów telefonicznych, kończąc tym samym rozpętaną przez siebie wojnę cenową.
Będący własnością British Telecommunications Cellnet podał, że w pierwszym kwartale 2001 roku przybyło mu 918.000 klientów.
Jest to mniej niż w rekordowym ostatnim kwartale minionego roku, kiedy Cellnetowi przybyło 1,5 miliona klientów. W pierwszych trzech miesiącach spółce udało się jednak pozyskać więcej abonentów niż konkurencji - Vodafone i One 2 One.
BT Cellnet zdecydowało się od 1 maja podnieść cenę najtańszych zestawów typu pre-pay. W okresie świątecznym Cellnet obniżył ich cenę do 20 funtów, czyli około 115 złotych. Krytykowali go za to konkurenci a także analitycy, którzy uważali, że spółki nie stać na tak duże subsydiowanie sprzedaży.
Oprócz Wielkiej Brytanii British Telecomunnications jest obecny na rynkach telefonii komórkowej Niemiec, Holandii i Irlandii. Na całym świecie ma 25 milionów klientów, z czego 11,2 milina w Wielkiej Brytanii. ((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))