Budimex dopiął celu

EG
opublikowano: 2011-08-05 00:00

Przejęte PNI początkowo nie zwiększy rentowności grupy, ale wypełni lukę po umowach drogowych.

Przejęte PNI początkowo nie zwiększy rentowności grupy, ale wypełni lukę po umowach drogowych.

Po czteromiesięcznych negocjacjach Budimex kupił od Polskich Kolei Państwowych spółkę do naprawy infrastruktury kolejowej. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury (PNI) kosztowało 225 mln zł. Był to jeden z celów strategicznych Budimeksu. Kolejowe zamówienia mają zapełnić lukę po kontraktach drogowych, których liczba się zmniejsza.

— PNI będzie potrzebowało restrukturyzacji, by zwiększyć rentowność. W przyszłym roku kontrakty kolejowe mogą sięgnąć 20-25 proc. naszej sprzedaży — mówi Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.

W roku obrotowym 2009/2010 PNI miało 541 mln zł przychodów ze sprzedaży i 9,1 mln zł zysku netto.

— Patrząc na wyniki, wynegocjowana cena jest wysoka. Budimex zapowiada, że chce poprawić rentowność PNI. Zadanie trudne, bo spółka jest silnie uzwiązkowiona, a rynek zamówień kolejowych coraz bardziej konkurencyjny i trudno będzie wypracować wyższe marże — uważa Andrzej Bernatowicz z IDMSA.

Pakiet gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi PNI przewiduje m.in. gwarancję zatrudnienia do końca 2016 r. i premię prywatyzacyjną uzależnioną od stażu pracy.