Czytasz dzięki

Była minister robi zwrot w stronę biznesu

opublikowano: 30-01-2018, 22:00

Anna Streżyńska przeszła do biznesu i ze wspólnikami założyła spółkę MC2 Solutions. Pozostaje blisko technologii cyfrowych.

Była minister cyfryzacji, odwołana ze stanowiska przy ostatniej rekonstrukcji rządu, długo nie pozostawała bezczynnie. Właśnie objęła funkcję prezesa spółki MC2 Solutions. Utworzyła ją wspólnie z Arkadiuszem Szczebiotem i Robertem Kalbarczykiem, którzy również zostali „wyjęci” z nadzorowanego przez nią ministerstwa. W roli inwestora dołączyła do nich spółka Romaniuk Investments z siedzibą w Czechach.

PO STRONIE BIZNESU:
PO STRONIE BIZNESU:
Rynek IT jest bardzo konkurencyjny. Wygrać możemy dzięki własnym kompetencjom i wykwalifikowanemu, sprawdzonemu zespołowi, który ma doświadczenia zarówno z obszaru biznesu, jak też administracji, dzięki czemu rozumie potrzeby różnych użytkowników — podkreśla Anna Streżyńska, prezes spółki MC2 Solutions.
Marek Wiśniewski

Udziałami w nowym biznesie podzieli się po równo, a zajmą się realizacją projektów z zakresu nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, blockchainu i cloud computingu. Z jednej strony będą działać jako software house, z drugiej — firma konsultingowo-doradcza oraz szkoleniowa. Ich największym atutem mają być kompetencje.

— W obecnych czasach zespół zarządzający biznesem bywa ważniejszy od samego projektu, bo to głównie od niego zależy sukces przedsięwzięcia. Gdy mówimy o Annie Streżyńskiej, nie sposób nie wspomnieć o jej entuzjazmie wobec nowych technologii i wizjach, które wyróżniały ją na stanowisku ministra cyfryzacji — chwali wspólniczkę Viktor Romaniuk Wanli, założyciel Kinguin.net, platformy typu market place z rynku gier komputerowych, łączącej sprzedawców z kupującymi, który jest jednocześnie dyrektorem zarządzającym Romaniuk Investments.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Wchodzimy na szybko rosnący rynek. Wszystkie wskaźniki dowodzą, że zwłaszcza w 2017 r. nastąpił wielki boom i coraz więcej zastosowań, zarówno realizowanych przez rządy, jak też biznes, w obszarze blockchainu sprawdza się i może być wykorzystywanych w sposób korzystny dla użytkowników, a także dla organizacji biznesowych — dodaje Anna Streżyńska.

Na początek firma planuje zatrudnić około 12 osób, będzie też współpracować z zespołem deweloperskim, który — co ciekawe — dał się szerzej poznać podczas jednego z hackathonów, czyli warsztatów programistycznych, wspieranych przez… administrację publiczną.

MC2 Solutions będzie szukać klientów głównie wśród średnich i dużych przedsiębiorstw, ale też jednostek publicznych. Zaangażuje się też w technologiczny rozwój platformy Kinguin o międzynarodowym zasięgu (obecnie najwięcej użytkowników platformy pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Europy Zachodniej, Australii, Nowej Zelandii i Kanady), którą w najbliższym czasie czeka przejście na technologię blockchain. MC2 Solutions w tym procesie zapewni wsparcie technologiczne. Viktor Romaniuk Wanli informuje, że Anna Streżyńska wchodzi ponadto do rady nadzorczej spółki Team Kinguin (organizacja e-sportowa).

— E-sport jest dynamicznie rosnącym segmentem rynku, który obecnie potrzebuje jednak zaangażowaniaosób z wizją i profesjonalnym podejściem. W szerszym kontekście konieczne jest też wsparcie na poziomie regulacji prawnej, a także samej promocji — dodaje Viktor Romaniuk Wanli.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane