Całe Incenti dla Prokomu

Marcin Kuśmierz
17-03-2005, 00:00

TP sprzedała udziały w spółce zależnej. Jej kolejna inwestycja, wykraczająca poza podstawową działalność, skończyła się stratami.

W 2001 r. 51 proc. akcji Incenti kosztowało Telekomunikację Polską ponad 25 mln zł. Nieznacznie mniej zainwestował wówczas Prokom, a teraz za 13 mln zł odkupił firmę i jest jej jedynym akcjonariuszem.

Nie wiadomo, jakie miejsce ma zająć Incenti w gdyńskiej grupie.

Firma koncentruje dziś działalność na usługach e-learningu (nauka przez internet) i usługach informatycznych (m.in. zarządzanie danymi, zarządzanie sieciami rozległymi).

Cztery lata temu plany obu akcjonariuszy były wielkie. Incenti miała zdobyć 30 proc. rynku outsourcingu informatycznego. Miała też być najsilniejszym graczem na rynku usług hostingowych i ASP (wynajem aplikacji przez Internet).

Firma planowała początkowo osiągnięcie rentowności w 2003 r. — nie udało się. Strata wyniosła wówczas blisko 5,5 mln zł.

— Strategia TP zakłada pozbywanie się spółek spoza podstawowego nurtu działalności. Tak też było z Incenti. Przygotowujemy kolejne spółki do sprzedaży — tłumaczy Artur Sarnowski, dyrektor działu relacji inwestorskich w TP.

Jeśli telekom będzie konsekwentny w swojej strategii, to w najbliższych miesiącach należy spodziewać się upłynnienia kolejnych aktywów, m.in. Parkiet Media (wydawca dziennika „Parkiet”), TP Internet (usługi call center) czy TP Ditel (wydawca książek telefonicznych).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Całe Incenti dla Prokomu