Cargo kupuje i remontuje tabor

Dorota Kaczyńska
opublikowano: 2003-02-20 00:00

Do końca 2006 r. PKP Cargo zamierza kupić 7,5 tys. nowych, specjalistycznych wagonów. Oprócz tego spółka zdecydowała się na modernizację około 3,5 tys. wagonów i lokomotyw typu ET 22.

— Chcemy także nabyć 24 lokomotywy dwusystemowe. Dzięki temu, po wejściu Polski do UE, będziemy mogli wykonywać przewozy transgraniczne — wyjaśnia Janusz Mincewicz z PKP Cargo.

Spółka planuje zakup wagonów serii Tadgs, Habbins, Sdgmnss, Aeos, Eas i Falns.

— Będziemy jednocześnie kupować i remontować specjalistyczne wagony, ponieważ wraz z naszym akcesem do Unii struktura przewozów towarowych ulegnie zmianie. Aby sprostać rodzącej się konkurencji i pozyskać nowych klientów, zamierzamy powiększyć liczbę wagonów przewożących ładunki drobnicowe — tłumaczy Janusz Mincewicz.

W 2003 r. przebudowanych zostanie blisko 380 wagonów, natomiast do roku 2006 łącznie zmodernizujemy ich 3,5 tys.

Jednocześnie spółka planuje remonty lokomotyw — ich podwozi, izolacji, urządzeń sterujących i kabin.

— Najpierw modernizacji zostanie poddana jedna lokomotywa. Koszty jej remontu szacujemy na poziomie 12 mln zł. Jeżeli ta przebudowa się sprawdzi, planujemy modernizację następnych 49 — szacuje Janusz Mincewicz.

Do 2006 r. spółka będzie remontować 50 lokomotyw rocznie.