Carlsberg poskleja puszki

Aleksandra Rogala
06-09-2018, 22:00

Nowy sposób na walkę z plastikiem znalazł słynny producent piwa.

Zamiast sprzedawać tzw. sześciopaki, czyli plastikowe koszyki z sześcioma puszkami piwa, będzie… sklejał puszki ze sobą — poinformował Bloomberg. Spółka przetestowała około 40 tys. różnych rodzajów kleju, ostatecznie zdecydowała się na substancję, która przypomina gumę do żucia. Nowa forma pakowania ma być wdrożona jeszcze w tym miesiącu, na początek na rynkach brytyjskim i norweskim. W kolejnych latach — w pozostałych krajach, gdzie producent sprzedaje swoje piwo. Z wyliczeń konceru wynika, że dzięki wykorzystaniu kleju do sklejania puszek uda się zaoszczędzić 1,2 tys. ton plastiku rocznie, co odpowiada około 60 mln plastikowych torebek. — To oczywiste, że ten krok wymagał inwestycji — mówi Cees’t Hart, CEO Carlsberga. Nie ujawnia kwoty, zapewnia jednak, że koszty nie zostaną przeniesione na klientów i ceny „sześciopaków” się nie zmienią.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Carlsberg poskleja puszki