Carlsberg rośnie bez procentów

opublikowano: 18-03-2019, 22:00

Trzeci gracz na rynku zwiększył sprzedaż dzięki piwom smakowym, bezalkoholowym i radlerom. Flagowe mają się gorzej.

Mniej piwa w piwie nie szkodzi browarom — wręcz przeciwnie. Carlsberg Polska, trzeci gracz na krajowym rynku, w ubiegłym roku zwiększył wolumen sprzedaży o 3,4 proc. Wartość sprzedanych napojów wzrosła jeszcze szybciej, bo o 7,2 proc. Przedstawiciele spółki podkreślają, że to w dużej mierze zasługainnych kategorii produktów niż „zwykły” lager.

Carslberg Polska, którym od początku tego roku kieruje Paul
Davies, utrzymuje trzecie miejsce pod względem udziałów rynkowych - za Kompanią
Piwowarską i Grupą Żywiec. W tym roku spółka nie oczekuje, że Polacy wypiją
więcej piwa, spodziewa się natomiast, że chętniej będą sięgać po marki z
wyższej półki.
Zobacz więcej

Piwna stabilizacja:

Carslberg Polska, którym od początku tego roku kieruje Paul Davies, utrzymuje trzecie miejsce pod względem udziałów rynkowych - za Kompanią Piwowarską i Grupą Żywiec. W tym roku spółka nie oczekuje, że Polacy wypiją więcej piwa, spodziewa się natomiast, że chętniej będą sięgać po marki z wyższej półki.

— W Polsce, podobnie jak na całym globalnym rynku piwnym — od USA po Chiny, rośnie znaczenie kategorii piw smakowych, radlerów i piwa bezalkoholowego. Popyt na nie wyraźnie rośnie, np. w kategorii piw bezalkoholowych zwiększyliśmy sprzedaż o ponad 40 proc. — mówi Paul Davies, prezes Carlsberg Polska.

Bezalkoholowy skok

Rynek piwa w Polsce jest wart prawie 17 mld zł. Po słabszym 2017 r., gdy wolumen spadł o 2,4 proc., a wartość sprzedaży o 1,3 proc., w ubiegłym roku sprzedaż podskoczyła, na co wpływ miała m.in. lepsza pogoda oraz piłkarskie mistrzostwa świata. W 2018 r. ilość sprzedanego piwa wzrosła o 4,1 proc., a jego wartość o 7,7 proc. Zgodnie z danymi Nielsena w ubiegłym roku piwa bezalkoholowe miały 3,1-procentowy udział w rynku, a ich sprzedaż w porównaniu z 2017 r. skoczyła o blisko 80 proc. O jedną trzecią skoczyła sprzedaż piw smakowych (w tym radlerów), których udział w rynku sięga już 7,4 proc.

— W tym roku nie zakładamy wzrostu wolumenu sprzedaży piwa na całym rynku, gdyż nie możemy zagwarantować, że lato znów będzie tak słoneczne. Oczekujemy jednak, że przy stabilnym wolumenie wartość rynku wzrośnie o 2-3 proc. ze względu na zmieniającą się strukturę sprzedaży — mówi Wojciech Żabiński, wiceprezes Carlsberga ds. marketingu.

Liderem polskiego rynku piwa jest Kompania Piwowarska, którą kontroluje japoński gigant Asahi, wiceliderem — Grupa Żywiec należąca do holenderskiego Heinekena. Wywodzący się z Danii Carlsberg od lat utrzymuje trzecią pozycję, a jego udział rynkowy to niespełna 20 proc. Jego najlepiej sprzedające się marki to „ekonomiczne” piwa Harnaś i Kasztelan. Obie zanotowały w ubiegłym roku kilkuprocentowyspadek sprzedaży, podobnie jak cały segment „ekonomiczny” na rynku, który skurczył się według danych Nielsena o 4,5 proc. Wzrosła natomiast sprzedaż trzeciej flagowej marki — Okocimia.

— Pod względem wolumenu sprzedanego piwa Polska jest dla Carlsberga największym rynkiem w Europie. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży w kategoriach piwa premium, a także piwa bezalkoholowego i smakowego — mówi Paul Davies.

Nowoczesny Bosman

Carlsberg ma w Polsce trzy browary: Okocim w Brzesku, Kasztelan w Sierpcu i Bosman w Szczecinie. W tym ostatnim trwają właśnie spore inwestycje.

— Przeznaczyliśmy na modernizację i rozbudowę browaru Bosman 92 mln zł, z czego większość zainwestowaliśmy w ubiegłym roku. Przy okazji zatrudnienie wzrosło o ponad 40 osób. W inwestycji, która uczyni Bosmana jednym z najnowocześniejszych browarów w Europie, chodzi przede wszystkim o rozbudowę mocy produkcyjnych w zakresie piw smakowych. Z racji m.in. na dogodne położenie chcemy też zwiększyć jego potencjał eksportowy — mówi Paul Davies.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy