Carré Noir rozpoczęła działalność w Polsce

Małgorzata Zgutka
opublikowano: 2001-01-31 00:00

Carré Noir rozpoczęła działalność w Polsce

Działalność w Polsce rozpoczęła francuska firma zajmująca się tworzeniem całościowej identyfikacji wizualnej — Carré Noir. Od kilku lat planowała ona pojawienie się na naszym rynku. Chciała połączyć się z działającą już w Polsce firmą projektową. Ostatecznie zdecydowała otworzyć samodzielne biuro.

— W 1973 r. firma powstała w Paryżu. Zajmuje się tworzeniem całościowej tożsamości wizualnej — począwszy od logo przedsiębiorstwa, przez dokumenty firmowe i wystrój wnętrz firmy, a skończywszy na jej stronie internetowej. Zajmuje się również projektowaniem opakowań — tłumaczy Piotr Bojanowski, dyrektor kreacji w Carré Noir Warszawa.

Twierdzi, że głównymi klientami firmy są m. in Michelin, Givenchy, Auchan, Carrefour i Extrapol.

— Mamy nadzieję na pozyskanie w Polsce części naszych sieciowych klientów, dla których pracujemy we Francji. Mamy również zamiar zdobyć lokalnych klientów. Prowadzimy już pertraktacje z dużymi polskimi przedsiębiorstwami — tłumaczy Piotr Bojanowski.

Jego zdaniem, firmy zajmujące się tworzeniem tożsamości wizualnej mają na polskim rynku wiele do zrobienia.

— W Polsce jest wiele firm, które od 30 lat nie unowocześniały swojego logo i wizerunku. Niektóre czują potrzebę zmiany. Większość nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest odpowiedni wizerunek — mówi Piotr Bojanowski.

W Polsce działa kilka firm, które zajmują się tworzeniem całościowej tożsamości wizualnej, m.in. Codes, Grupa A5 i Dragon Rouge Haas.

— Polskie firmy projektowe nie mają zaplecza i tradycji. Naszą najpoważniejszą konkurencją w Polsce jest francuska firma Dragon Rouge Haas — informuje Marcin Nowoszewski z Carré Noir.

Małgorzata Leniarska, dyrektor Dragon Rouge Haas przyznaje, że Carré Noir jest znaną we Francji firmą projektową. MAZ