Carré Noir rozpoczęła działalność w Polsce
Działalność w Polsce rozpoczęła francuska firma zajmująca się tworzeniem całościowej identyfikacji wizualnej — Carré Noir. Od kilku lat planowała ona pojawienie się na naszym rynku. Chciała połączyć się z działającą już w Polsce firmą projektową. Ostatecznie zdecydowała otworzyć samodzielne biuro.
— W 1973 r. firma powstała w Paryżu. Zajmuje się tworzeniem całościowej tożsamości wizualnej — począwszy od logo przedsiębiorstwa, przez dokumenty firmowe i wystrój wnętrz firmy, a skończywszy na jej stronie internetowej. Zajmuje się również projektowaniem opakowań — tłumaczy Piotr Bojanowski, dyrektor kreacji w Carré Noir Warszawa.
Twierdzi, że głównymi klientami firmy są m. in Michelin, Givenchy, Auchan, Carrefour i Extrapol.
— Mamy nadzieję na pozyskanie w Polsce części naszych sieciowych klientów, dla których pracujemy we Francji. Mamy również zamiar zdobyć lokalnych klientów. Prowadzimy już pertraktacje z dużymi polskimi przedsiębiorstwami — tłumaczy Piotr Bojanowski.
Jego zdaniem, firmy zajmujące się tworzeniem tożsamości wizualnej mają na polskim rynku wiele do zrobienia.
— W Polsce jest wiele firm, które od 30 lat nie unowocześniały swojego logo i wizerunku. Niektóre czują potrzebę zmiany. Większość nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest odpowiedni wizerunek — mówi Piotr Bojanowski.
W Polsce działa kilka firm, które zajmują się tworzeniem całościowej tożsamości wizualnej, m.in. Codes, Grupa A5 i Dragon Rouge Haas.
— Polskie firmy projektowe nie mają zaplecza i tradycji. Naszą najpoważniejszą konkurencją w Polsce jest francuska firma Dragon Rouge Haas — informuje Marcin Nowoszewski z Carré Noir.
Małgorzata Leniarska, dyrektor Dragon Rouge Haas przyznaje, że Carré Noir jest znaną we Francji firmą projektową. MAZ