Casio wyprzedziło epokę

Czekając na zegarek iWatch z Apple’a i podziwiając Galaxy Gear z Samsunga, warto pamiętać, że to Casio jest prawdziwym wynalazcą smartwatcha.

Tak zwana ubierana technologia (ang. wearable tech), która zaczyna podbijać świat, do japońskiej firmy dotarła już kilkanaście lat temu. Zegarki Casio w 1989 r. potrafiły monitorować pogodę, a w 2000 r. mieściły pierwszy cyfrowy aparat fotograficzny.

Technologię ładowania zegarków bateriami słonecznymi, którą Apple zamierza użyć w iWatchach, Casio skutecznie wdrożył w marce G-Shock.

Casio potrafi nie tylko produkować zegarki, ale też na nich zarabiać. Akcje spółki, której wartość rynkowa to równowartość 3 mld USD, w 2013 r. podrożały na giełdzie w Tokio o 70 proc., a w sylwestra były najdroższe od upadku Lehman Brothers.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemek Barankiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu