Kontrola dotyczy między innymi postępowania prowadzonego w celu zawarcia umowy ramowej na kompleksową obsługę informatyczną oraz kontraktów wykonawczych do tej umowy.
GITD w kwietniu w wyniku rozstrzygnięcia przetargu podpisał z ośmioma spółkami informatycznymi umowę ramową na świadczenie kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT. Budżet trzyletniej umowy to 63 mln zł brutto.
Wybrane w ramach przetargu firmy, z którymi GITD podpisał kontrakty to: Euvic, Britenet, konsorcjum Transition Technologies, Pentacomp Systemy Informatyczne, S&T Services Polska, BlueSoft, Asseco Poland oraz Sii.
Umowa dotyczy świadczenia kompleksowych usług z zakresu zapewnienia zasobów ludzkich z branży IT, związanych z wytwarzaniem i wdrażaniem systemów informatycznych.
Przetarg realizowany był według procedury otwartej. Kryteriami oceny ofert były: dostępność konsultantów i cena.
Z początkiem lipca za system poboru opłat drogowych stała się KAS, która przejęła od GITD, która przejęła z inspektoratu zespół odpowiedzialny za system i wszystkie kontrakty. W tym wspomnianą wyżej umowę na obsługę IT.