CCP ma nowe telepłatności

Kamil Kosiński
10-07-2002, 00:00

Firma Call Center Poland, świadcząca usługi outsourcingu telefonicznych centrów obsługi klienta, wprowadziła do oferty usługę płatności kartą w systemie IVR. Umożliwia to dokonywanie transakcji, bez konieczności podawania konsultantowi jakichkolwiek danych karty.

Od początku lipca 2002 r. firma Call Center Poland (CCP) oferuje swoim klientom usługę dokonywania płatności przy wykorzystaniu telefonu i kart płatniczych. Do jej świadczenia sluży stworzona w języku Java przez firmę Webtel aplikacja, którą można integrować z centralą lub serwerem telekomunikacyjnym.

— Dotychczas dokonywanie płatności kartą przez telefon wiązało się z koniecznością podania operatorowi danych karty. Bez udziału osób trzecich można było wykorzystywać plastikowe pieniądze w Internecie, ale ta forma płatności wzbudzała pewne obawy z zupełnie innych przyczyn. Nasze rozwiązanie eliminuje wady i łączy dobre strony obu tych metod — zapewnia Marcin Sławiński, dyrektor departamentu aplikacji internetowych firmy Webtel.

Właściciel karty płatniczej chcący dokonać zakupu w firmie korzystającej z usług CCP wybiera specjalny numer telefonu, który może być podany np. w katalogu wysyłkowym czy na stronie WWW. Po uzyskaniu połączenia słyszy głos konsultanta, który pobiera od niego dane teleadresowe, dane dotyczące zamówienia oraz udziela instrukcji co do dalszego postępowania. Następnie przełącza potencjalnego klienta na system typu IVR (Interactive Voice Response), w którym używając klawiatury telefonu podaje on dane dotyczące swojej karty i zatwierdza transakcję. Wszelkie dane dotyczące karty nie pozostają przy tym na serwerze CCP, a są bezpośrednio kierowane do centrum autoryzacji kart.

— Sama obsługa poprzez IVR nie jest niczym nadzwyczajnym. Powszechne jest jej stosowanie w bankach do informowania o stanie rachunku bez pośrednictwa operatora. Nowością jest jednak zastosowanie tej technologii do dokonywania płatności — twierdzi Marcin Sławiński.

Nowa usługa oferowana jest w standardowej cenie stanowisk, wynajmowanych przez CCP. Do tego należy doliczyć kilkaset złotych opłaty instalacyjnej i ewentualne koszty związane z dostarczaniem przez CCP raportów finansowych z przeprowadzonych transakcji. Dotychczas na korzystanie z usługi zdecydowała się rozprowadzająca bilety na koncerty firma Alter Art. Transakcje autoryzuje dla niej Polcard, który do współpracy z systemem CCP specjalnie przystosował swoje oprogramowanie. Przedstawiciele CCP zapewniają jednak, że zależnie od preferencji klienta są w stanie współpracować z dowolnym centrum autoryzacji. Dla firm, które zdecydowałyby się na korzystanie z usług płatniczych CCP, istotną informacją może być także to, że nie każda autoryzowana transakcja musi być zrealizowana.

— Centrum autoryzacji kart przesyła do Call Center Poland określony w czterostopniowej skali stopień ryzyka transakcji. Ostatecznego jej zatwierdzenia dokonuje jednak konsultant w oparciu o wytyczne firmy, która korzysta z usług CCP. Nawet jeżeli centrum autoryzacji zatwierdzi płatność, może on anulować transakcję, w przypadku gdy ryzyko z nią związane jest wyższe niż założył klient CCP — tłumaczy Marcin Sławiński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / CCP ma nowe telepłatności