CD Projekt miał w trzecim kwartale 78,1 mln zł zysku netto. To więcej, niż zakładał konsens Bloomberga, który wskazywał na 65,2 mln zł zysku, ale jednocześnie nieco mniej niż konsens PAP Biznes, który zakładał 80,4 mln zł zysku. Wyższe od oczekiwań okazały się przychody, które były na poziomie 227,6 mln zł. Według agencji Bloomberg analitycy oczekiwali 201,9 mln zł przychodów. Konsens PAP Biznes przewidywał natomiast 227 mln zł.
Na koniec września CD Projekt miał 1,4 mld zł gotówki i ekwiwalentów.
Na poziom przychodów wpłynęła według spółki mocna sprzedaż „Cyberpunka 2077”, dodatku „Widmo Wolności” oraz „Wiedźmina 3”. CD Projekt podał, że do tej pory łączna sprzedaż pierwszej z tych gier od momentu premiery przekroczyła 30 mln kopii, z kolei dodatek „Widmo Wolności" sprzedał się w ponad 8 mln egzemplarzy.
Przy okazji raportu za trzeci kwartał spółka poinformowała, że projekt „Polaris”, czyli gra otwierająca nową wiedźmińską trylogię, przeszedł do fazy pełnoskalowej produkcji.
– Z wielką dumą mogę potwierdzić, że kilka tygodni temu zespół odpowiedzialny za rozwój „Polarisa" zakończył etap preprodukcji i rozpoczął fazę produkcji, czyli najintensywniejszą część developmentu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów w pracach nad projektem. Dziękuję zespołowi za dotychczasowe zaangażowanie – mówi Michał Nowakowski, joint CEO CD Projektu.
Na koniec października przy projekcie „Polaris” pracowało 400 deweloperów. To nieco mniej niż na koniec lipca, kiedy w projekt zaangażowanych było 410 osób. Nieznacznie zwiększyła się liczba pracujących nad projektem „Orion”, czyli kontynuacją „Cyberpunka". Jest ich obecnie 64, a kwartał wcześniej było 60.
Spółka poinformowała również, że obie produkcje z cyberpunkowego uniwersum osiągnęły ważne poziomy sprzedażowe.
– W mniej niż cztery lata od premiery sprzedaliśmy już łącznie 30 mln kopii „Cyberpunka 2077". Z kolei dodatek „Widmo Wolności" - w nieco ponad rok - został sprzedany w ponad 8 mln egzemplarzy. To naprawdę imponujące liczby. Niezwykle nas cieszy to, jak duża i zaangażowana społeczność zbudowała się wokół naszych gier spod szyldu Cyberpunk. A już w przyszłym roku gra wraz z dodatkiem będzie dostępna dla nowej grupy graczy, ponieważ trafi na urządzenia z serii Mac – mówi Michał Nowakowski.
Wiceprezes Piotr Nielubowicz poinformował, że trwają prace nad kolejną animacją w świecie Cyberpunka, która pojawi się na platformie Netflix.