Na te pytania odpowiadali reprezentanci konsumentów na rynku energii i przedstawiciele Taurona podczas warsztatów „Różne perspektywy — wspólny punkt widzenia”. Warsztaty, jedna z edukacyjnych inicjatyw spółki, to coroczne spotkania rzeczników konsumentów, przedstawicieli Urzędu Regulacji Energetyki, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organizacjikonsumenckich i spółek Grupy Tauron. Odbyły się już po raz dziesiąty we Wrocławiu (30 maja) i w Katowicach (31 maja). Ideą warsztatów jest wypracowanie rozwiązań, które będą najlepiej służyły klientom.
Ważną rolę w tym zadaniu odgrywają rzecznicy konsumentów. To oni dostarczają Tauronowi informacje o oczekiwaniach i problemach klientów. Program warsztatów jest „szyty na miarę” potrzeb uczestników. Pojawią się więc tematy, które szczególnie interesują rzeczników konsumentów z punktu widzenia ich codziennej pracy z klientami. Nie zabrakło również informacji o trendach rynkowych i projektach realizowanych w Grupie.
— Rynek energii jest skomplikowany, zmienia się dynamicznie. Rzecznicy konsumentów, chcąc skutecznie pomagać klientom, muszą aktualizować swoją wiedzę. Przygotowując program warsztatów, staramy się przekazać uczestnikom aktualności dotyczące rynku energii. W tym roku mówimy o problemach związanych ze zmianą sprzedawcy energii i rozwiązaniach dla osób, które mają trudności z opłatami rachunków za prąd — mówi pomysłodawczyni warsztatów Agata Parzych, rzecznik praw klienta w Tauronie Polskiej Energii.
Podczas tych spotkań koncern energetyczny reprezentują pracownicy wielu działów: obsługi klienta, dystrybucji energii, rozliczeń, reklamacji i windykacji. To ważne, ponieważ aktywny udział w warsztatach ekspertów różnych specjalności pozwala na miejscu wyjaśnić problemy zgłaszane przez uczestników.
— Warsztaty wzbogacają wiedzę na temat działania rynku energii, którą wykorzystujemy w codziennej pracy. Są bardzo czytelne, przejrzyste, a odpowiedzi udzielane przez prelegentów wyczerpujące — podkreśla Dorota Prus, miejski rzecznik konsumentów z Piekar Śląskich.
Warsztaty „Różne perspektywy — wspólny punkt widzenia” nie są jedyną edukacyjną inicjatywą zespołu rzecznika praw klienta w Tauronie. Odbywają się ponadto warsztaty „Energia dla seniora” i „Klient na horyzoncie”.