Cenna marka Pudliszki

Wiktor Szczepaniak
19-06-2006, 00:00

Amerykański koncern przedstawił akcjonariuszom plan rozwoju spółki, w którym Polska, obok Chin i Rosji, ma odegrać znaczącą rolę.

Notowany na nowojorskiej giełdzie koncern HJ Heinz, należący do największych firm spożywczych świata, z nadzieją spogląda w kierunku tzw. rynków wschodzących. Zarząd firmy przedstawił plan zwiększenia wartości firmy dla akcjonariuszy i jej rozwoju na lata 2007 i 2008, w których Polska, Rosja i trzy kraje azjatyckie mają odegrać kluczową rolę.

Globalne szachy

Z jednej strony koncern zapowiada ostre cięcie kosztów m.in. przez pozbycie się kilkunastu zakładów (nie dotyczy to Polski). Z drugiej — planuje spore inwestycje w rozwój kluczowych segmentów produkcji (m.in. keczupy, sosy, dania gotowe, przekąski). Działania te mają przyczynić się do wzrostu sprzedaży o 3- -4 proc. w 2007 r. Chodzi o naprawdę duże pieniądze. W 2005 r. przychody koncernu sięgnęły bowiem prawie 9 mld USD.

Najistotniejsze z naszego punktu widzenia jest jednak to, że obok sześciu najważniejszych rynków zachodnich koncern będzie się koncentrował także na pięciu rynkach wschodzących: Polsce, Rosji, Chinach, Indiach i Indonezji.

„Te szybko rosnące rynki reprezentują ponad 40 proc. światowej populacji. Heinz spodziewa się wygenerować jedną czwartą globalnego wzrostu sprzedaży w roku finansowym 2007 na tych pięciu rynkach, na których prognozowany jest wzrost sprzedaży przekraczający 10 proc.” — czytamy w oświadczeniu zarządu Heinza.

Liderzy rynku

W Polsce Heinz ma dwa zakłady — Pudliszki oraz Międzychód. Z zapowiedzi zarządu koncernu wynika, że czeka je dalszy rozwój.

— Będziemy skupiać się przede wszystkim na marce Pudliszki. Zamierzamy rozwijać nasze produkty oraz wprowadzać nowe, koncentrując się na kluczowych dla firmy kategoriach, takich jak sosy (keczupy, musztardy itp.) oraz dania gotowe — informuje Patrycja Hatalska ze spółki HJ Heinz Polska.

Dodaje, że firma nie planuje na razie większych inwestycji, a na rynek zamierza wpływać przede wszystkim przez reklamę oraz inne działania marketingowe.

— Bierzemy pod uwagę przejęcia, ale obecnie nie mamy nic konkretnego na myśli — mówi Patrycja Hatalska.

Zakończony w kwietniu rok finansowy 2006 był dla Heinz Polska udany. Spółka zwiększyła sprzedaż o 11 proc. — do 274,5 mln zł.

Pudliszki są liderem na rynku keczupów (udziały wartościowe 20 proc.), koncentratów pomidorowych (36 proc.) i dań gotowych (Pudliszki i Międzychód mają 27,3 proc. udziałów).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Cenna marka Pudliszki