Cenowa kalkulacja musi uwzględniać interesy dwustronne

Jacel Zalewski
opublikowano: 12-10-2004, 00:00

Problemowi opłat drogowych dzisiejszy „PB” poświęca teksty na str. 2 i 6. Do tego samego wątku, ale w innym aspekcie, wpisuje się wczorajszy protest mieszkańców wielkopolskiej Radoliny, „uszczęśliwionych” potokiem TIR-ów nie przepuszczanych w Koninie drogą krajową nr 92, na którą kierują się one z powodu zbyt wysokich opłat na autostradzie A-2. O tej sprawie już pisaliśmy — trasę bezpłatną wybiera niemal cztery razy więcej ciężkich wozów niż płatną. Wypacza to ideę budowania w Polsce sieci autostrad, a już paranoją jest spychanie największych pojazdów na szosy coraz węższe i gorsze.

Za dwa tygodnie Autostrada Wielkopolska (AW) otworzy nowy odcinek Komorniki–Nowy Tomyśl i długość A-2 urośnie do 150 kilometrów, a to już naprawdę będzie coś. Branża transportowa spodziewa się, że po istotnym wydłużeniu odcinka płatnego, spółka AW równie istotnie obniży opłatę za kilometr. Cieszą się także mieszkańcy Lwówka, Pniew i innych miejscowości przy drodze nr 2 — ale ich radość z pozbycia się TIR-ów może okazać się przedwczesna...

Materiały reklamowe AW ociekają od ochów i achów na temat jakości wykonania, komfortu jazdy, etc. Całkowicie pomijają tylko okoliczność, iż A-2 pozostaje najdroższą autostradą w Unii Europejskiej! Prowadzi po całkowicie płaskim terenie, nie ma żadnego tunelu, z poważnych przeszkód wodnych pokonuje tylko Wartę — w czym zatem tkwi jej cenowa tajemnica?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacel Zalewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Cenowa kalkulacja musi uwzględniać interesy dwustronne