Centernet już dzwoni

GRA
15-05-2009, 00:00

Spółka funduszu Midas ekspresowo dopięła roaming krajowy. Jej karty SIM już działają. Wkrótce szczegóły oferty.

Spółka funduszu Midas ekspresowo dopięła roaming krajowy. Jej karty SIM już działają. Wkrótce szczegóły oferty.

Jak obiecali, tak zrobili. Centernet, spółka zależna funduszu Midas z grupy Romana Karkosika, kilka dni temu zapowiedział, że w tym tygodniu udowodni techniczną gotowość do startu jako wirtualny operator komórkowy. I stało się. Uruchomił karty SIM i ma własny numer — 720.

— Przedkomercyjne uruchomienie usług było możliwe, ponieważ bardzo szybko wdrożyliśmy z PTC techniczny model roamingu krajowego. Zadecydowało o tym m.in. doświadczenie tego operatora, który pracował już nad podobnymi rozwiązaniami — podkreśla Tomasz Kulisa, dyrektor ds. sieci i IT w Centernecie

Nieco ponad tydzień temu Centernet rozwiązał nagle umowę z Centertelem (operator Orange), z którym od ponad roku pracował nad uruchomieniem roamingu krajowego. Obie strony miały zastrzeżenia do współpracy. Centertel ogłosił nawet, że może rozważyć zażądanie od Centernetu potężnego odszkodowania.

— Uważamy, że żadna kara nie jest należna w sytuacji, gdy nie mogliśmy z Orange wystartować w terminie wynikającym z decyzji UKE — zauważa Grzegorz Tomczyk, wiceprezes Centernetu.

Firma finalizuje dopiero umowę dotyczącą roamingu międzynarodowego, którą negocjuje z szwajcarskim iBasis Global (pierwotnie planowała podpisać ją do 8 maja). Nie przeszkodzi jej to jednak w rozpoczęciu operacji krajowych. Zgodnie z wymogami koncesyjnymi określonymi przez UKE, powinna to zrobić do końca maja.

— Tak się stanie. Szczegóły oferty komercyjnej, czyli m.in. ceny i marki podamy zgodnie ze zobowiązaniami — mówi Anna Gołębicka, dyrektor marketingu Centernetu.

Oprócz oferty abonamentowej, firma dopina ofertę pre-paid. Kupiła właśnie system informatyczny do zarządzania tymi usługami.

— Z pre-paidem ruszymy latem — przewiduje Grzegorz Tomczyk.

CenterNet zamierza kierować usługi do ściśle określonych grup klientów. Do tej pory podpisał umowy z fundacją Lux Veritatis ojca Rydzyka, dzięki której chce dotrzeć do środowiska Radia Maryja, Telewizji Trwam i "Naszego Dziennika". Drugim partnerem jest portal Rybobranie. pl, za którego pośrednictwem chce dotrzeć do wędkarzy.

— Pracujemy również nad ofertą dla dwóch poważnych grup klientów. Powiemy o nich później — zapowiada Wojciech Palukiewicz, prezes Centernnetu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Centernet już dzwoni