Cersanit bez nowej emisji

KSA
09-12-2009, 00:00

Mimo że spółka ma taką możliwość, nie planuje teraz sprzedaży nowych akcji.

Mimo że spółka ma taką możliwość, nie planuje teraz sprzedaży nowych akcji.

Odkąd do kieszeni Michała Sołowowa wpadło blisko 260 mln zł ze sprzedaży niewielkich pakietów akcji Cersanitu i Echa, rynek nie ustaje w domysłach na temat przeznaczenia tej gotówki. Jedną z pojawiających się wersji jest objęcie nowej emisji Cersanitu.

— W tej kwestii nic się nie zmieniło od września, gdy walne dało nam możliwość przeprowadzenia emisji w ramach kapitału docelowego. Nie mamy na razie konkretnego atrakcyjnego celu przejęcia i nie planujemy w tym celu podwyższenia kapitału — mówi Mirosław Jędrzejczyk, prezes Cersanitu.

Analitycy wskazywali, że emisja mogłaby być konieczna ze względów płynnościowych.

— Nie mamy problemów płynnościowych. Rolujemy wszystkie kredyty obrotowe, dotrzymujemy również warunków finansowych długoterminowych kredytów inwestycyjnych — wyjaśnia Mirosław Jędrzejczyk.

Spółka odczuła spowolnienie gospodarcze i musi elastycznie dostosować się do innej sytuacji rynkowej. Więcej sprzedaje się teraz tańszych produktów, co widać po realizowanych marżach.

— Jeśli chodzi o płytki, ofertę w zasadzie ma cały rynek. Cenowo Opoczno radzi sobie lepiej, bo to bardzo silna marka, ale wolumenowo więcej sprzedajemy pod marką Cersanitu. Takie są realia — przyznaje prezes.

Sytuacja na światowych rynkach finansowych zmusza też Cersanit do weryfikacji przyjętej przed kilku laty strategii.

— W ogólnym brzmieniu strategii nic się nie zmieniło: podstawą ma być rozwój na rynkach rodzimych. Zastanawiamy się nad tym, jak ten rozwój ma wyglądać i jak go osiągnąć — mówi Mirosław Jędrzejczyk.

Prace nad dostosowaniem strategii Cersanitu do zmienionych realiów rynkowych trwają już kilka miesięcy i zakończą się — jak mówi zarząd — w najbliższym czasie.

— Moce produkcyjne rzędu 100 mln m kw. płytek i 10 mln szt. ceramiki nie są celem samym w sobie. Cersanit jest organizacją, która ma zarabiać pieniądze, pomnażać zainwestowany kapitał akcjonariuszy. Dlatego główne zadanie to poprawienie efektywności operacyjnej — podkreśla prezes Cersanitu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Cersanit bez nowej emisji