Chcą zatrudniać i więcej płacić za pracę

opublikowano: 13-03-2014, 00:00

Badania w sektorze MSP zapowiadają poprawę sytuacji na rynku pracy.

U przedsiębiorców widać optymizm. 22 proc. zapowiada, że będzie przyjmować nowych pracowników, a tylko 14 proc. planuje redukcje. Pozostali chcą utrzymać zatrudnienie na dotychczasowym poziomie. Takie wskaźniki daje odczyt Busometra ZPP (indeksu nastrojówgospodarczych) w I kwartale br., czyli badania Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) oraz Domu Badawczego Maison prowadzonego cyklicznie wśród małych i średnich firm w Polsce (do 250 zatrudnionych), a dotyczącego koniunktury gospodarczej. Małe i średnie firmy w Polsce stanowią 99,8% wszystkich firm w Polsce, tworzą ¾ miejsc pracy oraz 67% PKB.

Najnowsze badanie prognozuje zachowania przedsiębiorców sektora MSP w perspektywie najbliższych 6 miesięcy. Po raz pierwszy od wielu kwartałów odczyt Busometra dotyczący rynku pracy przekroczył poziom 50 punktów (wyniósł 51,64 punkty), co oznacza wspomniane optymistyczne nastawienie przedsiębiorców nie tylko do zatrudniania pracowników, ale także do dysponowania funduszem płac. 18 proc. respondentów planuje podwyższyć wynagrodzenia, wobec 9 proc. pracodawców, którzy zamierzają je obniżyć.

— Sytuacja powoli, ale systematycznie poprawia się od dawna. To wyraźny trend. Mam nadzieję, że nie dojdzie do jego załamania, spowodowanego niedawną decyzją rządu w sprawie podwyższeniapodatkowych kosztów zatrudniania pracowników — komentuje wyniki badania Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP.

Prof. Dominika Maison, autorka badania, prognozuje, że jeśli nic nadzwyczajnego się nie wydarzy, w kolejnym kwartale być może będzie można mówić o powrocie koniunktury gospodarczej w sektorze MSP. Zatrudnia on trzy czwarte Polaków.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane