...BENA ASKEW-RENAUTA, dyrektora zarządzającego i współtwórcy firmy Packlink.com, która od kilku miesięcy działa w Polsce
1. Co różni Packlink od innych brokerów kurierskich?
Packlink.com to platforma internetowa, której głównym celem jest zapewnienie klientowi wygodnej dostawy przesyłek za pośrednictwem firm kurierskich w cenie niższej o 70 proc. od rynkowej, jeśli chodzi o przesyłki międzynarodowe, i o 20 proc. w przypadku przesyłek krajowych. Naszymi klientami są osoby indywidualne i firmy z sektora MŚP. Mogą zamówić, nadać przesyłkę i monitorować ją w naszej platformie, a potem odebrać w wyznaczonym terminie i miejscu.
2. Jak działa serwis?
Składanie zamówienia nie wymaga rejestracji w serwisie. Najpierw użytkownik wypełnia kilka pól dotyczący wymiarów, sposobu odbioru i doręczenia przesyłki. Potem z listy z cenami u przewoźników wybiera kuriera. W trzecim kroku podaje dane adresowe i dokonuje wpłaty. Na koniec odbiera przesyłkę we wskazanym miejscu i terminie. Serwis oferuje różne formy płatności, wgląd w historię przesyłek i faktur. Realizacja zamówień odbywa się „od drzwi do drzwi”. Klienci mogą korzystać z pomocy konsultantów przez telefon, czat i e-mail, a zlecenie jest monitorowane na platformie i za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Chcecie być liderem na polskim rynku. Jak się do tego przymierzacie?
Portal powstał w Hiszpanii w 2012 r. Dziś ma filie w Niemczech, Francji, Polsce i Włoszech. Planujemy ekspansję w innych państwach. Polska platforma działa od kwietnia 2014 r. i jest zintegrowana z systemami DHL, DPD, UPS, InPost, TNT i K-Ex, a wkrótce dołączą kolejne. Od początku działalności zwiększyliśmy roczne obroty całej firmy do prawie 5 mln EUR, pośrednicząc w doręczeniu prawie 0,5 mln przesyłek rocznie. Prostymi i przejrzystymi procedurami i preferencyjnymi cenami przesyłek jesteśmy w stanie osiągnąć pozycję lidera w Polsce. Ale nie konkurujemy z firmami kurierskimi.