Chińczycy napędzają rynek luksusu

opublikowano: 19-11-2018, 22:00

Bogaci są coraz bogatsi i nie szczędzą pieniędzy na luksusy.

Zgodnie z najnowszym raportem Bain & Company globalne wydatki na dobra luksusowe osobistego użytku, takie jak ubrania, biżuteria, zegarki czy perfumy, sięgnęły 260 mld EUR, czyli około 1,1 bln zł. Jeśli uwzględnić również wydatki na luksusowe środki transportu (samochody, jachty) oraz dzieła sztuki, alkohole i wypoczynek w luksusowych kurortach, wartość globalnego rynku sięga prawie 1,2 bln EUR, a w kolejnych latach ma rosnąć w tempie 3-5 proc. rocznie.

Rosnący popyt na dobra luksusowe to przede wszystkim zasługa konsumentów z Chin. Odpowiadają już za prawie jedną trzecią wartości globalnego rynku, a według szacunków Bain & Co, w 2025 r. ich udział w luksusowych wydatkach sięgnie już 45 proc. Coraz więcej luksusowych zakupów będzie dokonywanych przez internet. Obecnie sprzedawane są tam dobra luksusowe za 27 mld EUR rocznie, co stanowi 10 proc. wartości rynku. W 2025 r. ten udział ma wzrosnąć do 25 proc.

— Nowe technologie to oczywiście nowe możliwości dotarcia do klientów. Marki luksusowe zrozumiały to dosyć późno i teraz walczą o to, by nadrabiać zaległości — mówi Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Co w Polsce.

W Polsce rynek dóbr luksusowych bada firma doradcza KPMG. Z jej ostatniego raportu wynika, że Polacy w ubiegłym roku wydali na dobra luksusowe ponad 21 mld zł, z czego większość na samochody.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Chińczycy napędzają rynek luksusu