Zysk netto firmy BYD w okresie od kwietnia do czerwca wyniósł 9,1 miliarda juanów (1,3 mld USD), co oznacza wzrost o 32,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to najszybszy wzrost od końca 2023 roku. Przychody firmy wzrosły o 25,9 proc. do 176,2 miliarda juanów, wynika z dokumentów giełdowych. Sprzedaż pojazdów i produktów powiązanych stanowiła 75,8 proc. całkowitych przychodów BYD, a ich marża brutto wzrosła do 23,9 proc. w pierwszej połowie 2024 roku, co oznacza wzrost o 3,3 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Marża brutto spadła jednak do 18,69 proc. w drugim kwartale z 21,88 proc. w pierwszym kwartale, zgodnie z obliczeniami agencji Reuters, na podstawie danych finansowych firmy.
BYD zdobył znaczącą przewagę na chińskim rynku pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in, wykorzystując strategię integracji pionowej i produkując kluczowe komponenty, takie jak akumulatory, we własnym zakresie. Firma rozszerza również swoją obecność międzynarodową, m.in. w Europie i Meksyku, gdzie planuje otworzyć zakłady produkcyjne. BYD zmaga się jednak z dodatkowymi cłami w wysokości 17 proc. przy eksporcie EV z Chin do krajów Unii Europejskiej.
Dążąc do 20 proc. wzrostu rocznej sprzedaży w tym roku, BYD oferuje agresywne rabaty na swoje najlepiej sprzedające się serie EV Dynasty i Ocean, aby utrzymać swoją pozycję lidera z ponad jedną trzecią udziału w chińskim rynku pojazdów nowych energii.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku BYD sprzedał o 14,5 proc. więcej samochodów niż oba chińskie joint venture Volkswagena razem wzięte. Przewiduje się, że w tym roku BYD zdetronizuje Teslę jako największego dostawcę pojazdów elektrycznych na świecie, osiągając 17,7 proc. udziału w globalnym rynku, podczas gdy Tesla ma mieć 17,2 proc., zgodnie z szacunkami Counterpoint Research. W Europie BYD zmaga się z dodatkowymi cłami nałożonymi przez Unię Europejską, która twierdzi, że chińska produkcja EV była wspierana przez liczne dotacje. Chińskie ministerstwo handlu odrzuciło te zarzuty i zapowiedziało podjęcie wszelkich kroków w celu obrony chińskich firm.
Sprzedaż zagraniczna stanowiła 11,9 proc. całkowitej sprzedaży samochodów BYD w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku, prawie dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zgodnie z obliczeniami agencji Reuters na podstawie miesięcznych danych BYD.