2177 juanów, czyli ok. 268 dolarów amerykańskich, wydawać mają miesięcznie, m.in. na odzież i kosmetyki, czytelniczki chińskojęzycznego wydania czasopisma "Vogue" - podaje w środę dziennik "China Daily".
Gazeta powołuje się na wyniki ankiety, wykonanej przez ten amerykański magazyn, znany z kreowania mody w różnych dziedzinach.
Ankieterzy "Vogue" prowadzili badania w ośmiu dużych miastach, m.in. Pekinie, Szanghaju i w Guangzhou.
Według tego periodyku, Chinki najwięcej pieniędzy wydają na stroje, telefoniczne gadżety, podróże, zdrowie, kosmetyki i książki. "China Daily" podważa sensowność podobnych sondaży, wskazując, że nie mogą być one reprezentatywne, gdyż większość, bo ok.58 proc. mieszkańców Chin, żyje na ubogiej wsi. Przeciętny dochód, i to wskali rocznej, sięga tam zaledwie 362 USD.
Dziennik nie kwestionuje dobrych intencji "Vogue", kierującego się chęcią udzielenia wskazówek chińskim konsumentkom; wskazuje jednak, że bez uwzględnienia informacji o gustach i preferencjach kobiet wiejskich wykreowany przez ankieterów obraz jest wysoce niekompletny.