Chiny szansą dla eksporterów

ANB
opublikowano: 15-06-2012, 00:00

Chiński rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny dla polskich eksporterów. Czy także dla tych z branży mleczarskiej?

Polskie produkty spożywcze są eksportowane głównie do krajów Unii Europejskiej, ale zdaniem organizatorów Kongresu Branży Mleczarskiej nowe możliwości odsłaniają również Chiny. Tamtejszy rynek, ze względu na rosnący popyt na przetwory mleczne oraz podwyżkę ich cen, staje się coraz bardziej atrakcyjny dla polskich przedsiębiorców. Jednak sprzedaż zagranicznych produktów spożywczych w Chinach obwarowana jest wieloma regulacjami — przybliżyć ma je właśnie kongres organizowany 19 czerwca w Warszawie.

Spotkanie zgromadzi blisko 100 przedstawicieli firm z branży mleczarskiej, zajmujących się w szczególności przetwórstwem i obrotem produktów mleczarskich, a także branżowe stowarzyszenia i rządowe agencje oraz izby wspierające działania proeksportowe.

Kongres będzie okazją do zapoznania się m.in. z aktualnymi wymaganiami weterynaryjnymi koniecznymi do uzyskania uprawnień eksportowych do Chin, kwestiami związanymi z finansowaniem i zabezpieczeniem eksportuczy modelami wejścia na tamtejszy rynek. Pojawią się też wykłady dotyczące prawa chińskiego w odniesieniu do eksportu mleka, rozliczeń oraz zarządzania procesami logistycznymi.

O kondycji i perspektywach chińskiego rynku oraz szansach polskich eksporterów na sukces w Chinach będą dyskutować m.in. Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, Edmund Borawski, prezes Polskiej Izby Mleka, Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa, Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity, oraz Zdzisław Góralczyk, były ambasador RP w Chińskiej Republice Ludowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu