Ciężarówki na górce

MIB
opublikowano: 19-11-2010, 11:48

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował wyniki sprzedaży aut dostawczych i ciężarowych.

Zobacz więcej

Sprzedaż samochodów dostawczych i ciężarówek rośnie.

W październiku 2010 r. sprzedano 5253 aut ciężarowych i dostawczych, co oznacza 20,5-procentowy wzrost w porównaniu z październikiem 2009 r. Od początku roku nabywców znalazło 42 137 samochodów dostawczych i ciężarowych, a to mniej o 353 (0,8 proc.) niż rok temu.

Sumaryczna sprzedaż pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 3,5 tony zamknęła się liczbą 1376 samochodów. To więcej o 55,5 proc. niż rok wcześniej. Sprzedaż była jednak mniejsza niż we wrześniu 2010 r. — o 38 szt.(2,7 proc.). Według ekspertów z PZPM obserwowane w kolejnym miesiącu wzrosty odzwierciedlają nie tylko efekt niskiej bazy z poprzedniego okresu, ale też poprawę na rynku przewozów towarów transportem samochodowym. PZPM nie chce jednak snuć prognoz co do trwałości tej tendencji.

Sprzedaż największych ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t wyniosła w październiku 2010 r. 985 szt. Oznacza to wzrost rok do roku o 387 aut (64,7 proc.). W porównaniu z wrześniem było to więcej o 96 (10,8 proc.). Sprzedaż od początku roku wyniosła 6790 pojazdów i była o 32,6 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2009 r. Mimo znacznego wzrostu wyniki sprzedaży w tym segmencie są ciągle ponad dwa razy niższe niż w 2008 r. Stopniowo odbudowuje się rynek ciągników siodłowych, których do października sprzedano 4939. Ich udział w sprzedaży aut z najcięższego segmentu, do października wzrósł do 73 proc., podczas gdy w 2009 r. po dziesięciu miesiącach wynosił 61 proc., a w tym samym okresie w 2008 r. było to 67,9 proc. (wtedy sprzedano 10268 ciągników).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu