Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), sierpień 2016 r. był znacznie lepszy niż sierpień 2015 r., ponieważ liczba zarejestrowanych nowych naczep i przyczep wzrosła do ponad 6 tys. (aż o 25 proc.) rok do roku. Największy przyrost dotyczy naczep ciężarowych — o 42,6 proc. Tych pojazdów przybywa stale już od 18 miesięcy. Znacząco wzrosła także liczba nowych rejestracji przyczep lekkich. W sierpniu 2015 r. było to prawie 2,8 tys., a w sierpniu 2016 r. już ponad 3,5 tys.

Wzrost sprzedaży przyczep ciężarowych był w sierpniu o prawie 19 proc. lepszy niż rok wcześniej — tu także przyrost jest stały już od 19 miesięcy. Rejestracji w sierpniu było, co prawda, mniej o 8,8 proc. niż w lipcu, ale nie był to aż tak znaczny spadek jak w wakacje w poprzednich latach, gdy wynosił w takim czasie od 18 do 30 proc.
Od początku 2016 r. najlepiej pod względem rejestracji nowych pojazdów wypadają naczepy ciężarowe — o 3,3 tys. więcej niż po ośmiu miesiącach 2015 r., co dało prawie 30-procentowy wzrost. Z prawie 24,7 tys. do ponad 29,2 tys. również rejestracja przyczep lekkich (wzrost o 18,5 proc.).
W przypadku przyczep ciężarowych w tym okresie odnotowano wzrost o ponad 22 proc. rok do roku — rejestracji było o ponad tysiąc więcej. Znacznie spadła natomiast liczba rejestracji nowych przyczep ciężarowych rolniczych — aż o 56 proc. Przez pierwsze osiem miesięcy poprzedniego roku było ich prawie 5,2 tys., a w 2016 r. już tylko niecałe 2,3 tys.
Jeśli chodzi o producentów, to od stycznia do sierpnia 2016 r. w segmencie przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony najlepiej radziła sobie firma Schmitz Cargobull (ponad 3,5 tys., 22 proc. udziału w rynku). Niewiele gorsze wyniki miała spółka Krone (3,3 tys., 21 proc.). Rejestracji pojazdów Wietlonu było ponad 2,5 tys. (16 proc. udziału w rynku).
W przypadku przyczep lekkich najlepiej radziła sobie spółka Neptun-Sorelpol. Przez pierwsze osiem miesięcy 2016 r. zarejestrowano prawie 9,8 tys. takich pojazdów tej marki (jedna trzecia rynku). Dla marki Tema było to niecałe 6,2 tys. (21 proc.), a dla Brenderup- Thule Trailers nieco ponad 1,7 tys. (niecałe 6 proc. udziału w rynku). Dotychczasowe dane wskazują, że ten rok może być dla producentów naczep i przyczep lepszy niż 2015, w którym zarejestrowano prawie 67,2 tys. takich pojazdów (o 18 proc. więcej niż w 2014 r.).