Citibank ma kartę dla Internetu
Amerykański Citibank wprowadził na rynek kartę kredytową przeznaczoną wyłącznie do przeprowadzania transakcji internetowych.
Nowa karta kredytowa jest kartą typu co-branded. Znajduje się na niej logo Netscape — firmy, którą internauci znają jako twórcę jednej z najpopularniejszych na świecie przeglądarek stron WWW.
Na razie karta dostępna jest dla zachodnich klientów Citibanku. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zamówić ją teraz i poczekać, aż będzie dostępna również w Polsce.
— Bankowość internetowa i szeroko pojęty e-commerce jest jednym z priorytetów strategii rozwoju Citibanku. Oferta internetowa, również kartowa, będzie dostępna na polskim rynku już w połowie 2000 roku — zapowiada Dorota Kamińska, rzecznik Citibank (Poland).
Karta CitiNetscape ma jedną, oryginalną cechę — jest pierwszym plastikowym pieniądzem, który dostępny jest wyłącznie dla tych, którzy posiadają dostęp do światowej sieci.
Kartę można zamówić wypełnianiając formularz zamieszczony na stronie www.netscapecard.com. Bank nie ujawnia jednak, w jaki sposób sprawdzać będzie wiarygodność kredytową klienta, toteż bardzo prawdopodobne, że na naszym rynku oferta zostanie skierowana wyłącznie do obecnych klientów Citibanku (Poland).
W SIECI: Karta ma służyć głównie do przeprowadzania transakcji internetowych, czyli dokonywania zakupów w wirtualnych sklepach.